لبه تکنولوژی

September 3, 2022
14:58 شنبه، 12ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138731

فضانوردان روس پیاده روی ۷ ساعته در فضا انجام دادند

پس از آنکه دو هفته قبل، پیاده روی فضایی دو فضانورد روس به دلیل اختلالی زودتر از موعد پایان یافت، اکنون آنها دوباره یک پیاده روی دیگر انجام دادند که ۷ ساعت طول کشید.
به گزارش اسپیس، طی این عملیات اولگ آرتمیف فرمانده ماموریت «اکسپدیشن۶۷» و دنیس ماتویو تمام فعالیت های برنامه ریزی شده برای پیاده روی فضایی را طی ۷ ساعت و ۴۷ دقیقه در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی انجام دادند.
یکی از نمایندگان تیم کنترل ماموریت مسکو پس از پایان یافتن پیاده روی به فضانوردان گفت: شما فعالیت هایی بیشتر از برنامه انجام دادید.
 
فضانوردان حدود یک ساعت و ۱۰ دقیقه بیشتر از مدت زمان برنامه ریزی شده پیاده روی در خارج ایستگاه فضایی انجام دادند. طی این عملیات آرتمیف و ماتویو فعالیت های مختلفی برای تنظیم بازوی رباتیک اروپایی انجام دادند. علاوه بر آن فضانوردان به طور موفقیت آمیز مکانیسمی را آزمایش کردند که به بازوی رباتیک کمک می کند محموله های باری سنگین تر از ۹ تن را کنترل کنند.
 
این دو فضانورد روس در ۱۷ آگوست و حین پیاده روسی فضایی مجبور شدند عملیات را رها کنند و به داخل ایستگاه فضایی بین المللی بازگردند زیرا باتری یکی از لباس های فضانوردی دچار اختلال شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.