پست

September 4, 2022
19:09 یکشنبه، 13ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138773

آخرین وضعیت ارائه خدمات شرکت ملی پست برای راهپیمایی اربعین

سامانه "پست یافته" سرویس پرمنفعت و کمتر شناخته شده‌ای است که در ایام اربعین هموطنان را در یافتن مدارک مفقودی‌شان در کشور و مرزها یاری می‌کند.
 
«محسن وطن پرست»، مدیر کل مهندسی عملیات و امور پیمانکاران پست، از آخرین وضعیت خدمات‌دهی شرکت ملی پست در ایام اربعین حسینی خبر داد.
 
وطن پرست در خصوص وضعیت گذرنامه زائران اظهار داشت: در این ایام در خصوص وضعیت گذرنامه‌ها با موضوعاتی همچون «تجزیه و آماده‌سازی» و همچنین «ارسال و توضیع» رو‌به‌رو هستیم که با ترافیک بسیار بالایی مواجه شدیم و همه همکاران واحدها اجرایی درگیر آماده‌سازی و آماده‌باش هستند و در همین راستا شیفت‌ها جداگانه‌ای در جهت توزیع و آماده‌سازی پیش‌بینی شده است.
 
وی تاکید داشت: به دلیل ترافیک و حجم درخواستی بالا برای روادید شرکت ملی پست از مردم عزیز تقاضا دارد به هیچ عنوان به واحدها پستی مراجعه نکنند زیرا تراکم فقط منجر به ایجاد اختلال در روند خدمت‌رسانی می‌شود.
 
پیگیری مرسولات حاوی گذرنامه از طریق کدملی
در همین جهت به منظور اطلاع‌رسانی از وضعیت مرسولات، بر اساس گفته‌های دیر کل مهندسی عملیات و امور پیمانکاران پست، متقاضیان دریافت گذرنامه با مراجعه به پرتال رسمی شرکت ملی پست به نشانی WWW.POST.IR پس از ورود به قسمت خدمات پستی زیر فصل رهگیری مرسولات سازمانی  (najatracking.post.ir)  گذرنامه خود را می‌توانند بوسیله کدپستی پیگیری نمایند.
 
وطن پرست افزود: طبق هماهنگی‌هایی که با شرکت‌های هواپیمایی انجام شده است، در این ایام بنا بر این است که از ظرفیت بیشتر شرکت‌های هواپیمایی به استان‌هایی مانند زاهدان، بندرعباس، بوشهر و استان‌هایی از این دست که دورتر هستند تعلق بگیرد و تمام این سازوکارها در جهتی است که گذرنامه‌ها هرچه زودتر به دست مردم برسد.
 
سرویس پست‌یافته؛ جست‌وجوی گمشده‌ها
مدیر کل مهندسی عملیات و امور پیمانکاران پست با اشاره بر رونمایی سامانه پست‌یافته به مناسبت ایام اربعین عنوان کرد: خدمت "سامانه پست یافته" خدمتی است که مدیریت و ساماندهی اشیا مفقودی و پیدا شده مردم را بر عهده دارد.
 
وطن پرست بیان داشت:‌ ما در وهله اول از همه مردم عزیز خواهش داریم که هر مدرک مفقود شده ای را در داخل کشور پیدا کردند در نزدیک ترین صندوق پستی معابر بیاندازند تا همکاران ما طبق برنامه تعیین شده در مناظق پستی در "سامانه پست‌یافته" ثبت شده و پروسه ارائه خدمت‌رسانی از طریق "پست‌یافته" انجام گیرد.
وی در خصوص تحویل مدارک مفقودی گفت: علاوه بر روش حضوری که فرد می‌تواند با مراجعه به دفاتر پستی به مدارک مفقودی خود دست پیدا کند، همچنین امکان ثبت سفارش غیر حضوری هم در این سامانه فراهم شده است. بصورتی که با مراجعه به سامانه "پست‌یافته" در صورتی که سند و مدرک مفقود شده در سامانه ثبت شده باشد، به جای مراجعه حضوری می‌توان در سامانه ثبت سفارش انجام داد و مدارک برای کاربر ارسال شود.
 
اتصال به سامانه چاپار و شاهکار و ارسال پیامک "پیدا شدن مدارک" به دارنده‌ی شماره‌ موبایل که به نام صاحب کد‌ملی یافت شده ثبت شده است، قابلیت سفارش غیرحضوری و همچنین قابلیت تبادل اطلاعات حضوری و الکترونیکی با  سایر دستگاهها نظیر مترو، آستان‌های متبرک و سایر دستگاه‌ها، مواردی بود که وطن پرست به عنوان امکانات و قابلیت‌های جدید سرویس پست‌یافته به آنها اشاره کرد. 
 
مدیر کل مهندسی عملیات شرکت پست با اشاره بر اینکه تصمیم گرفته شد تا سامانه پست یافته در ایام اربعین خدمت‌رسانی کند گفت: در مراکز استانها، موکب های مستقر در مرزها در مرزهای خروجی زمینی و همچنین موکب های مستقر در  کشور عراق به زائرین برچسب فرم ثبت مشخصات (شامل نام‌ونام‌خانوادگی، کدملی و شماره موبایل) داده می‌شود که با چسباندن به کوله و گوشی‌های هوشمند، امکان ثبت و رهگیری آن‌ها در "سامانه پست یافته" فراهم می‌شود،
 
وی اضافه کرد: در سه نقطه اصلی این برچسب‌ها تحویل داده می‌شود که از روز گذشته در مراکز استانها و مناطق پستی این برچسب‌ها وجود دارد و طی روزهای آینده در شهرستان‌ها، دفاتر فرعی پست و همچنین فرودگاه‌ها نیز طی روزهای آینده این اتفاق نهایی خواهد شد.
 
در همین راستا زائران راهپیمایی اربعین در صورت پیدا کردن هرگونه مدارک یا کیفی مفقودی در مرز خارجی می‌توانند به باجه‌های پستی که در مرزهای  خروجی کشور پیش‌بینی شده تحویل دهند.
 
وطن‌پرست اعلام کرد:  5 موکب شرکت ملی پست در داخل کشور عراق در مناطق نجف، کربلا و طول مسیر نجف تا کربلا مستقر هستند و اولین کاروان خودرویی ما نیز طی روزها گذشته برای آماده‌سازی موکب‌ها به سمت عراق حرکت کرد و تمامی این خدمات گفته شده در خود مشور عراق نیز در این مناطق نیز اتفاق خواهد افتاد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.