اپراتورها

تلفن همراه

September 4, 2022
20:54 یکشنبه، 13ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138777

خدمات اپراتورهای تلفن همراه برای زائران حسینی اعلام شد

هر سال با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت مخابرات ایران و اپراتوهای تلفن همراه اقدامات و خدماتی را جهت تسهیل ارتباط مسافران درنظر می‌گیرند.
 
پیاده‌روی اربعین یکی از آیین‌های مهم شیعیان است که هر ساله در ایام منتهی به اربعین حسینی برگزار می‌شود، به نحوی که این رویداد در سال‌های اخیر به عنوان بزرگترین گردهمایی سالیانه مذهبی در جهان ثبت شده است.
 
در همین رابطه امسال هم اپراتورهای تلفن همراه خدماتی را که قرار هست در اختیار زائران قرار دهند را اعلام کرده اند.
 
اپراتور همراه اول اعلام کرده است مشترکانی که قصد عزیمت به کشور عراق را دارند می توانند براساس مساعدت همراه اول و پیرو قراردادهای منعقده ای که با اپراتورهای عراقی داشتند، از سیم کارت همراه اولی خود استفاده کنند و از نرخ های تخفیف دار و بسته های ویژه رومینگ اربعین بهره مند شوند.
 
با توجه به تخفیف های در نظر گرفته شده برای این ایام (تا ۷۵ درصد تخفیف نسبت به کمپین سال قبل)، «تعرفه مکالمه با ایران هر دقیقه ۹ هزار تومان»، «تعرفه مکالمه دریافتی هر دقیقه ۶ هزار تومان»، «تعرفه ارسال پیامک ۱۳۰۰ تومان» و «هر مگابایت اینترنت ۵۰۰ تومان» است.همچنین در راستای رفاه حال زائران، قیمت تماس از ایران به موبایل عراق از هشت به شش هزار تومان کاهش یافته است.
 
شرکت ارتباطات سیار ایران همچنین با تعریف و طراحی «دو بسته رومینگ ویژه اربعین»، سطح میزبانی خود از مشترکان حاضر در این رویداد بزرگ را بالاتر برده است؛ به صورتی که مشترکان به اندازه مصرف خود می توانند یکی از دو بسته هفت روزه «نامحدود» یا «اقتصادی زائر» را انتخاب کنند. بسته ویژه «دیتای نامحدود» شامل اینترنت نامحدود با سیاست مصرف منصفانه به همراه ۲۵۰ پیامک هدیه و ۲۵ دقیقه مکالمه هدیه با قیمت ۳۵۰ هزار تومان ارائه شده و بسته «اقتصادی زائر» نیز با ۱۵۰مگابایت دیتای رومینگ عراق به همراه ۵۰ پیامک هدیه و ۱۰ دقیقه مکالمه هدیه به قیمت ۱۰۰ هزار تومان عرضه شده که امکان خرید و هدیه  به مشترک حاضر در عراق حتی از ایران نیز فراهم شده است.
 
طبق اعلام اپراتور همراه اول تمامی زائران می توانند از ۱۳ تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ از قیمت های تخفیفی و بسته های مقرون به صرفه در خاک عراق بهره مند شوند؛ اما برای بهره مندی از امکانات رومینگ بین الملل حتما نیاز است تا زائران حسینی پیش از خروج از کشور با شماره گیری کددستوری «ستاره ۱۰ ستاره ۲۹۱۰ مربع» یا از طریق مراجعه به اپلیکیشن «همراه من» از فعال بودن سرویس رومینگ خود اطمینان حاصل کنند.
 
 همچنین زائران برای خریداری بسته رومینگ نیز می توانند از سه روش درگاه جامع خدمات همراه اول در راهپیمایی اربعین «ستاره ۱ مربع»، «مراجعه به فروشگاه آنلاین همراه اول» یا «اپلیکیشن همراه من» اقدام کنند و به منظور آسایش زائران همراه اولی، کلیه خدمات ارتباطی این اپراتور برای اربعین در درگاه «ستاره ۱ ستاره ۴۰ مربع» نیز فراهم شده است.
 
طبق اعلام همراه اول، با توجه به دغدغه همیشگی مردم در پیش از شروع مسافرت نسبت به مقوله ارتباطات، مذاکرات و جلسات فشرده مسئولان فنی و تیم های عملیاتی همراه اول با فرمانداری شهرهای مرزی در قالب ستاد اربعین در دستور کار قرار گرفت تا ضمن اطلاع از دغدغه و درخواست مسئولان این مناطق، به پایش کیفی شبکه و ارتقای ظرفیت ها بپردازند؛ بنابراین با توجه به پیش بینی صورت گرفته از حجم مراجعه مردمی به پایانه های مرزی جهت خروج از کشور و ورود به عراق، همراه اول با تدارک ۲۹ سایت اضطراری فول تکنولوژی (نسل های دوم تا چهارم ارتباطی) در کنار ۵۲ سایت موجود در پنج نقطه پایانه مرزی، حداکثر ظرفیت ارائه خدمات نسل های نوین را برای استقبال از مشترکان فراهم کرده است. با این میزان تدارک تجهیزات، سطح پوشش مبتنی بر نسل های نوین ارتباطی تمامی جاده های منتهی به شهرها و پایانه های مرزی را هم شامل خواهد شد.
 
علاوه بر موارد ذکر شده این اپراتور در راستای  آسایش خاطر مشترکان به افزایش ظرفیت بین الملل خود از طریق توسعه لینک های بین اپراتور و شرکت ارتباطات زیرساخت پرداخت که نسبت به سال ۱۳۹۸ حدود ۱۰ برابر افزایش یافته است.
 
 استقرار تیم های فنی و عملیات شبکه اپراتور اول تلفن همراه در شهرهای نزدیک به پایانه های مرزی تا اتمام سفرهای اربعینی، از دیگر مواردی بوده که زمینه پایش و رصد کیفیت شبکه به صورت ۷ در ۲۴ را به صورت خاص در این مناطق در قالب داشبوردهای ویژه پایش مناطق مرزی در مرکز عملیات شبکه و کنترل کیفیت سرویس به وجود آورده است.
 
همراه اول جهت ارائه خدمات بهتر به زائران در گذرگاه‌های چذابه، شلمچه، مهران و خسروی با برپایی موکب و نیز به صورت  سیار به ارائه انواع خدمات مورد نیاز مشترکان پرداخته و این اپراتور در حال آماده سازی تجهیزات جهت ارائه اینترنت به صورت وای فای در موکب های مذکور است. همچنین طبق اعلام این اپراتور، کارشناسان همراه اول در ۱۲ نقطه در شهرهای نجف و کربلا و جاده بین این دو شهر مستقر شده و به ارائه خدمات مشترکان می پردازند.
 
 لازم به ذکر است بسته های اینترنت داخلی در حالت رومینگ قابل استفاده نیست و «امکان دریافت رمز دوم خرید در خارج از کشور بدون فعالسازی سرویس رومینگ بین الملل، میسر نیست». همچنین مطابق روال تماس های رومینگی، هنگام استفاده از سرویس رومینگ در خارج از کشور، حتما مشترکان باید کد ایران (۰۰۹۸) را قبل از شماره تلفن های ثابت و موبایل مورد نظر خود شماره گیری کنند.
 
 همراه اول از کلیه مشترکان خود که قصد سفر به عراق را دارند درخواست کرده که اطلاعات لازم در خصوص تعرفه های اربعین را فقط از صفحه ویژه اربعین پرتال این اپراتور دریافت کنند.
 
پیشنهادهای ویژه‌ ایرانسل برای زائران اربعین، «پیش از خروج از کشور»
طبق اعلام اپراتور دوم تلفن همراه، زائران ایرانسلی اربعین حسینی می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۴۰* یا با استفاده از سوپر اپلیکیشن ایرانسل‌من، یک بسته‌ اینترنت یک گیگابایتی را به صورت رایگان دریافت کنند؛ این بسته با اعتبار هفت روزفقط در نواحی مرزی مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، باشماق و تمرچین و مسیرهای منتهی به این مناطق، قابل استفاده است.
 
علاوه بر این، در مناطق مرزی مذکور، کیوسک‌های ویژه‌ای برای اتصال رایگان به اینترنت ایرانسل به صورت اینترنت وای‌فای، برای همه زائران فراهم شده‌ است. برای فعال‌سازی وای‌فای، کاربران لازم است به شبکه وای‌فای متصل شده و طبق توضیحات صفحه‌ مربوطه، عدد یک را به سرشماره ۱۱۵۵ برای کاربران ایرانسلی و ۳۰۰۰۰۱۱۵۵ برای کاربران غیرایرانسلی بفرستند تا رمز اتصال به شبکه، برای آنها ارسال شود.
 
زائران اربعین حسینی، برای استفاده از شبکه ایرانسل به صورت رومینگ در خاک عراق، لازم است پیش از خروج از کشور، امکان اتصال به سرویس رومینگ را روی خط خود فعال کنند؛ برای این کار، کاربران می‌توانند کد دستوری #۱۱۱۱* را شماره‌گیری و یا در سوپر اپلیکیشن ایرانسل‌من، به بخش «پرونده» و در ادامه، «خدمات رومینگ» مراجعه کنند.
 
پیشنهادهای ویژه‌ ایرانسل برای زائران اربعین، «پس از خروج از کشور»
اپراتور ایرانسل امسال هم مانند گذشته، با ارائه تعرفه‌های ویژه مکالمه، پیامک و دیتا، در کنار زائران اربعین حسینی است و  برای تسهیل ارتباطات زائران ایرانی در عراق، تخفیف‌های ویژه‌ای در تعرفه‌های خدمات رومینگ ایرانسل برای همه مشترکان اعتباری و دائمی در نظر گرفته است.
 
بر این اساس، هر دقیقه تماس صوتی با ایران، ۹۰۰۰ تومان، هر دقیقه تماس صوتی دریافتی از ایران، ۶۰۰۰ تومان، هر دقیقه تماس صوتی با کشور عراق، ۴۰۰۰ تومان، ارسال هر پیامک، ۱۳۰۰ تومان و هر مگابایت اینترنت همراه، ۵۰۰ تومان خواهد بود.
به گفته این اپراتور تلفن همراه دریافت پیامک در مدت سفر رایگان بوده و هزینه تماس ورودی و خروجی، بر مبنای دقیقه و از زمان شروع مکالمه، محاسبه خواهد شد؛ بنابراین  در صورتی که تماس وارده، پاسخ داده نشود، هزینه‌ای بابت آن در تماس منظور نخواهد شد. تعرفه‌های فوق، در مناطق تحت پوشش هر سه اپراتور کشور عراق، شامل Zain، Asiacell و Korek، قابل استفاده است.
 
در صورتی که زائران ایرانی در عراق، اعتبار کافی برای برقراری تماس نداشته باشند، دوستان و عزیزان آن‌ها از داخل ایران، می‌توانند هزینه رومینگ تماس را بپردازند در این حالت، سامانه گویا از مخاطب تماس می‌خواهد که در صورت تمایل، این هزینه را بر عهده بگیرد؛ همچنین، بسته‌های اینترنت رومینگ، ویژه ایام اربعین، از طریق کد دستوری #۴*۱۱۱۱* و  سوپر اپلیکیشن ایرانسل‌من، قابل فعال‌سازی هستند. این بسته‌ها، شامل بسته ۶۰۰ مگابایتی و یک گیگابایتی هستند که با اعتبار هفت روز و با قیمت به ترتیب، ۲۵۰هزار تومان و ۳۹۰هزار تومان، ارائه شده‌اند.
 
مشترکان ایرانسل توجه داشته باشند که بسته‌های اینترنت، مکالمه و پیامک فعال شبکه ایران، زمان حضور در کشور عراق، قابل استفاده نخواهند بود و لازم است که در صورت نیاز، بسته‌های اینترنت ویژه رومینگ را فعال کنند.
ایرانسل پیشنهاد می کند که مشترکانش  پیش از ورود به عراق، حداقل ۱۰۰ هزار تومان در سیم‌کارت اعتباری خود شارژ داشته باشند و اگر در طول سفر برای برقراری تماس با مشکلی مواجه شدند، ابتدا از کافی‌ بودن میزان اعتبار(شارژ) سیم‌کارت خود مطمئن شوند؛ همچنین پیشنهاد می‌شود که مشترکان دائمی هم، به میزان مورد نیاز، حد اعتبار سیم‌کارت خود را افزایش دهند.
 
برای خرید شارژ و پرداخت قبض سیمکارت، مشترکان ایرانسل می‌توانند از طریق یکی از روش‌های «خرید کارت‌ شارژ و شماره‌گیری #رمزکارت‌شارژ*۱۴۱*» برای سیم‌کارت‌های اعتباری، «شماره‌گیری #۷* و خرید شارژ و یا پرداخت قبض با کارت ‌بانکی» و یا استفاده از سوپر اپلیکیشن ایرانسل‌من، اقدام کنند.
 
به گفته این اپراتور روشن کردن گوشی تلفن‌همراه، هیچ هزینه‌ای ندارد. مشترکان ایرانسل لازم است توجه داشته باشند که با روشن کردن اینترنت رومینگ، اینترنت مورد استفاده در اپلیکیشن‌های تلفن‌ همراه، با هزینه رومینگ محاسبه می‌شود؛ بنابراین حتماً از غیرفعال بودن اتصال خودکار یا غیرضروری به اینترنت، در اپلیکیشن‌های خود اطمینان حاصل کرده و برای پرهیز از هزینه‌های غیرضروری در هنگام حضور در کشور عراق، در تنظیمات پیام‌رسان‌های خود، دانلود خودکار ویدئو، عکس و فایل صوتی را غیرفعال کنند.
 
مشترکان ایرانسل باید در نظر داشته باشند که برای تماس با شماره‌های ایرانی از خارج از کشور، لازم است پیش از شماره مشترک مدنظر خود، حتماً کد ۰۰۹۸ را شماره‌گیری کنند. این اپراتور پیشنهاد می‌کند تا مشترکان شماره‌های مورد نظر خود را با پیش‌شمارۀ ۰۰۹۸ روی گوشی خود ذخیره کنند تا در زمان برقراری تماس، سرعت عمل بیشتری داشته باشند.
 
کارشناسان ایرانسل در ایام اربعین، با حضور در کانترهای ویژه در مناطق مرزی، شامل مهران (بلوار کربلا نرسیده به پل زائر و نیز میدان اربعین در پایانه مرزی)، قصرشیرین (مرز خسروی، ورودی گمرک جنب مسجد)، شلمچه (پارکینگ اصلی پایانه مرزی)، چذابه (عمود ۵۳ در محل استقرار موکب‌های حسینی) و تمرچین (جنب کارخانه قند پیرانشهر)، همچنین در شهرهای نجف (مقبرهالحکیم) و کربلا (سیدجوده و خیابان میثم تمار) و نیز در مسیر پیاده‌روی اربعین (عمودهای ۱، ۲۰۲، ۴۹۴، ۷۸۰ و ۱۱۲۰)، آماده پاسخگویی و حل مشکلات احتمالی سیم‌کارت و گوشی و راهنمایی زائران دربارۀ استفاده از خدمات رومینگ هستند. ارائه برخی خدمات رفاهی و خدمات به زائران در مناطق مرزی و در شهر کربلای معلی، از دیگر اقدامات ایرانسل در ایام اربعین حسینی ۱۴۰۱ است.
 
در کنار موارد ذکر شده مشترکان ایرانسل می‌توانند با شماره‌گیری ۰۹۳۷۷۱۱۰۰۰۰، با بخش ویژۀ رومینگ در مرکز شبانه‌روزی ارتباط با مشتریان این اپراتورتماس بگیرند و از کارشناسان ایرانسل راهنمایی دریافت کنند. همچنین کارشناسان ایرانسل از طریق گفت‌وگوی آنلاین در وب‌سایت ایرانسل و اپلیکیشن ایرانسل‌من نیز پاسخگوی مشترکان ایرانسل هستند.
 
پیش از این هم توسط ایرانسل اعلام شده بود، نماینده این اپراتور تلفن همراه، با حضور در عراق و ملاقات با مدیران اپراتورهای عراقی آسیاسل و زین، گزارش‌های کیفی این اپراتورها را بررسی و با آنها در خصوص آخرین وضعیت ارتباطی شهرهای نجف، کربلا و مسیر پیاده‌روی بین این دو شهر مقدس، گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
 
همچنین در سلسله جلساتی که طی روزهای گذشته، بین مجموعه «کمیسیون ارتباطات و رسانه عراق» و هیأت ایرانی، شامل مجید حقی -معاون امور پستی-، ارتباطی و فناوری‌اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، سهراب آغ‌بیات- معاون فنی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت- و نمایندگان اپراتورهای ایرانی برگزار شد، بر اهتمام اپراتورهای عراقی برای ارائه خدمات ارتباطی با کیفیت صوت و دیتا و کاهش قیمت‌ها تا حد امکان، تأکید کردند؛ همچنین در این نشست، تشکیل اتاق عملیات مشترک ارتباطی در ایام اربعین به صورت آنلاین و نیز اختصاص یک سرشماره رایگان ویژه تماس گمشدگان، مورد توافق اولیه قرار گرفت.
 
براساس این گزارش در این دیدار، رئیس کمیسیون عراقی قول مساعد داد که اپراتورهای این کشور، تمام تلاش خود را برای ارتقای کیفیت خدمات و کاهش هزینه رومینگ، انجام خواهند داد. علاوه بر این، مقرر شد بیش از ۵۰ ایستگاه وای‌فای رایگان توسط شرکت ارتباطات و پست عراق، در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین حسینی نصب شود.
 
ارتقای کیفیت پوشش ارتباطی در مسیر مرز و مناطق مرزی محل عبور زائران با نصب و بهره‌برداری از سایت‌های سیار، ارائه اینترنت رایگان به زائران در مناطق مرزی در قالب بسته‌های ویژه، استقرار تیم‌های ویژه و پشتیبانی از زوار در خصوص مشکلات سیم‌کارت و گوشی و تنظیمات مربوطه در داخل خاک عراق و در مسیر نجف به کربلا و نیز ارائه برخی خدمات رفاهی و خدماتی به زائران در مناطق مرزی و در شهر کربلای معلی، از جمله این خدمات است.
 
اپراتور رایتل هم به مناسبت اربعین حسینی خدمات خود را برای زائران اعلام کرده است.
 
براین اساس مشترکان رایتل هم می توانید با همراه داشتن سیم کارت رایتل خود در ایام اربعین حسینی در کشور عراق و با خرید بسته های اینترنت رومینگ بین الملل ذکر شده در جدول زیر در هزینه های خود صرفه جویی کنند.
و همچنی تعرفه های تخفیفی رومینگ بین الملل رایتل در کشور عراق به شرح زیر است:
طبق اعلام این اپراتور تعرفه های ارائه شده به ریال و بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده است؛ در هنگام استفاده از این سرویس، هزینه تماس از زمان آغاز برقراری ارتباط با مقصد و بر مبنای دقیقه محاسبه می‌شود؛ به عبارتی برای تماس‌های کمتر از ۶۰ ثانیه، هزینه یک دقیقه تماس محاسبه خواهد شد و مبنای محاسبه هزینه اینترنت همراه هر ۵۰ کیلوبایت است.
 
لازم به ذکر است روشن کردن گوشی در حالت رومینگ هزینه ای نخواهد داشت. رومینگ بین الملل به صورت پیش فرض برروی تمامی سیم کارت ای رایتل فعال است و پیش از سفر جهت اطمینان از وضعیت فعال بودن رومینگ بین الملل به اپلیکیشن رایتل من بخش «سرویس های من» مراجعه کنند؛ همچنین استفاده از اپلیکیشن رایتل من در کشور عراق میسر بوده و استفاده از آن مشمول هزینه اینترنت می شود.
 
برای سهولت استفاده از خدمات رومینگ عراق پیشنهاد رایتل به مشترکان و زائران، بررسی سقف اعتبار سیم کارت دائمی و شارژ سیم کارت های اعتباری پیش از اقدام به سفر است. لطفاً پیش از سفر نسبت به افزایش سقف اعتبار سیم کارت دائمی یا خرید شارژ اعتباری اقدام کنند.
 
مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری و دیتا، در صورت نیاز به افزایش اعتبار، می‌توانند به صفحه افزایش اعتبار افزایش اعتبار وبسایت رایتل مراجعه و سیم‌کارت‌ خود را شارژ کنند. همچنین افزایش اعتبار از طریق اپلیکیشن رایتل من یا شماره گیری #۲۰۰* امکانپذیر است. مشترکان سیم‌کارت‌ دایمی، به منظور افزایش سقف اعتبار خود، می‌توانند با ورود به صفحه پرداخت صورتحساب >> افزایش اعتبار سیم کارت دائمی، سقف اعتبار خود را افزایش دهند.
 
پیش از این توسط اپراتور رایتل به ایسنا گفته شد که این شرکت برای زائران اربعین ۱۰۰ مگابایت اینترنت رومینگ بین‌الملل رایگان برای مدت ۱۰ روز در نظر گرفته که در شبکه Korek عراق قابل دسترسیت. همچنین مشترکین جهت استفاده از اینترنت در کشور عراق می‌توانند چهار بسته رومینگ ویژه رویداد اربعین را از رایتل با تخفیف ویژه خریداری کنند و علاوه بر اینها با استقرار کانترهای پاسخ گویی در مسیر های پیاده روی همراه زائران امام حسین (ع) هم هست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.