رسانه‌های اجتماعی

September 6, 2022
14:36 سه شنبه، 15ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138817

تیک تاک هک شدن اطلاعات کاربران را رد کرد

پس از آنکه یک گروه هکری تصویری را به اشتراک گذاشت و ادعا کرد یک مخزن داده این اپلیکیشن حاوی کدهای منبع و اطلاعات کاربران تیک تاک را سرقت کرده، این شبکه اجتماعی ادعاهای مذکور را هک کرد.
به گزارش ورج، اپ اشتراک گذاری ویدئوی چینی در پاسخ به این ادعا اعلام کرد تیمش هیچ نشانی از نشت امنیتی رصد نکرده اند.
 
طبق گزارش نشریه «بلیپینگ کامپیوتر» هکرها تصاویری از مخزن داده مذکور را در یک انجمن هک به اشتراک گذاشته و ادعا کردند داده های یکی از سرورهای تیک تاک را به دست آورده اند. همچنین آنها مدعی شدند مخزن حاوی ۲ میلیارد سابقه و ۷۹۰ گیگابایت اطلاعات کاربران، آمار پلتفرم، کدها و داده های دیگر است.
 
مورین شاناهان سخنگوی تیک تاک در بیانیه ای نوشت: ما تایید کردیم که نمونه داده های مذکور همه به طور عمومی قابل دسترسی هستند و به دلیل هک سیستم ها، شبکه ها یا مخازن داده تیک تاک نشت نشده اند. به اعتقاد ما نیازی نیست کاربران هیچ اقدام محافظتی انجام دهند. ما همچنان به حفظ ایمنی و امنیت پلتفرم جهانی خود متعهد هستیم.
 
به نظر می رسد بخش زیادی از داده های سرقت شده اطلاعات عمومی هستند که از پلتفرم استخراج شده اند. توری هانت مدیر منطقه مایکروسافت نیز در توئیتی نوشت اطلاعات سرقت شده ناکامل هستند اما او حدس می زند اطلاعات سرقت شده در حقیقت داده های آزمایشی باشند و هیچ هکی صورت نگرفته است.
 
این گروه هکری خود را«Againest The West» نامیده اند و همچنین داده هایی از پیام رسان چینی وی چت را به دست آورده اند. البته هانت نتوانست سرقت اطلاعات مربوط به وی چت را تایید کند و این شبکه اجتماعی نیز به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخی نداده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.