رگولاتوری

September 10, 2022
16:12 شنبه، 19ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138886

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب رگولاتوری؛ پوشش شبکه سیار در مناطق مرزی ارتقاء یافت

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب رگولاتوری از ارتقای پوشش و کیفیت خدمات ارایه شده توسط اپراتورهای سیار در مناطق مرزی و جاده‌های منتهی به مناطق مرزی از طریق بهینه‌سازی، احداث سایت و رومینگ برای پیاده‌روی اربعین خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، علیرضا ملکی جهان گفت: به منظور نظارت بر عملکرد اپراتورها و بهبود وضعیت ارتباطی در زمان برگزاری پیاده‌روی اربعین، از ابتدای سال جاری جلسات متعدد با نمایندگان دستگاههای مرتبط و اپراتورها، ستاد کمیته بحران و معاونان استانداری‌های مناطق مرزی در منطقه جنوب غرب برگزار شد. علاوه بر این، نمایندگان فنی این منطقه به صورت مستمر در جلسات کمیته زیرساخت اربعین استانداری خوزستان، ایلام و پایانه‌های مرزی حضور داشتند.
 
وی با اشاره به تشکیل کمیته اربعین حسینی در منطقه جنوب غرب رگولاتوری، افزود: با تشکیل این کمیته، ۸۴۵ کیلومتر از مرزهای استان‌های خوزستان و ایلام پایش و سرریز سیگنال اپراتورهای کشور عراق در این مناطق اندازه‌گیری و با همکاری رگولاتوری عراق (CMC) اختلال‌های شناسایی شده رفع شد.
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب رگولاتوری، بیان کرد: علاوه بر این، پوشش اپراتورهای تلفن همراه در هزار کیلومتر از جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی شلمچه، چذابه و مهران در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، سوسنگرد و مهران بررسی و درایوتست انجام و براساس نتایج این بررسی‌ها پوشش اپراتورهای تلفن همراه در برخی مناطق مورد نیاز توسط اپراتورها اصلاح شد.
 
ملکی جهان عنوان کرد: در هفته جاری نیز در محورهای اهواز – آبادان، آبادان – خرمشهر، خرمشهر – پایانه شلمچه، اهواز – حمیدیه، حمیدیه – سوسنگرد، سوسنگرد – بستان و بستان – پایانه چذابه، با حضور قائم مقام و معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری درایوتست اپراتورهای سیار انجام و وضعیت شبکه تلفن همراه در این محورها مطلوب اعلام شد. همچنین به پایانه‌های مرزی ارایه اینترنت وای‌ فای رایگان و نحوه اطلاع‌رسانی آن به زائران ابلاغ شده است.
 
وی بررسی و نظارت بر فروش سیم‌کارت اپراتورهای داخلی و خارجی در پایانه‌ها و مبادی مرزی را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در منطقه جنوب غرب دانست و گفت: به منظور بررسی و رفع سریع تداخلات احتمالی باندهای HF,VHF,UHF,SHF در مسیرها و پایانه‌های مرزی، با استقرار اکیپ‌های پایش رادیویی و ارتباطی این باندها تا بازگشت زائران از کربلای معلی به صورت ویژه پایش می‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.