فناوری اطلاعات

September 10, 2022
16:24 شنبه، 19ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138891

بازپس‌گیری ۳۰ میلیون دلار رمزارز مسروقه از هکرهای کره شمالی

مقامات آمریکایی به کمک شرکت تحلیل بلاک‌چین Chainalysis موفق شدند۳۰ میلیون دلار از رمزارزهایی که در مارس از بازی آنلاین اکسی اینفینیتی به سرقت رفته بود را پس بگیرند.
رمزارز پس گرفته شده تنها بخش کوچکی از ۶۲۵ میلیون دلار رمزارزی است که تصور می‌رود گروه هکری لازاروس کره شمالی به سرقت برده است. با این حال موفقیت مهمی برای مقامات اجرایی و جامعه کریپتو به شمار می‌رود. شرکت Chainalysis اعلام کرد برای نخستین بار است که رمزارز به سرقت رفته توسط یک گروه هک کره شمالی، توقیف شده است.
 
بنا بر توضیح این شرکت تحلیل بلاک‌چین، گروه‌های هک مرتبط با کره شمالی، معمولا از پروتکل "تورنادو کَش" برای میکس کردن رمزارزها استفاده می‌کنند اما تحریم‌هایی که آمریکا علیه این میکسر وضع کرد، آنها را ناچار کرده است از تکنیک‌های دیگری استفاده کنند. این هکرها اکنون از پل‌های بلاک‌چین برای سوئیچ بین کوینهای دیجیتالی مختلف و گم کردن منبع پولشان استفاده می‌کنند و این شرکت، ابزارهای لازم برای ردگیری این جا به جایی‌ها را داشته است.
 
ظاهرا عمده رمزارز به سرقت رفته از اکسی اینفینیتی، در این بلاک‌چین مانده‌اند که نشان می‌دهد هکرها برای جا به جایی اموال مسروقه و تبدیل آنها به ارزهای رایج، شرایط دشواری دارند.
 
بر اساس گزارش وب سایت انگجت، پایگاه خبری بلیپینگ کامپیوتر اعلام کرد خبر بازپس گیری این پول در یک رویداد ناشر بازی اکسی اینفینیتی اعلام شد و این ناشر بازی وعده داد اموال پس گرفته شده به خزانه اکسی اینفینیتی برگردانده شده و سپس به جامعه پلیرهایش بر می‌گردد. اما روند بازگشت این پول سریع نخواهد بود و ممکن است چند سال طول بکشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.