تلفن همراه

گوشی

September 11, 2022
17:19 یکشنبه، 20ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138915

نام آیفون مجهز به USB-C شاید آیفون ۱۵ اولترا باشد

اینطور که به نظر می‌رسد، اپل می‌خواهد به نسل بعدی گوشی‌های خود (شاید آیفون ۱۵) یک مدل با نام اولترا را هم اضافه کند که گفته می‌شود این محصول از USB-C بهره خواهد برد.
پیش‌تر خبری منتشر شده مبنی بر اینکه آیفون ۱۵ پرو مکس مشخصات بهتری از ۱۵ پرو خواهد داشت تا یک تفاوت بین دو پرچم‌دار قدرتمند اپل جز اندازه وجود داشته باشد. اما اینطور که به نظر می‌رسد، یک مدل تحت عنوان اولترا قرار است به مجموعه پرچم‌داران نسل بعد این شرکت آمریکایی اضافه شود که گفته می‌شود از USB-C بهره خواهد برد. گوشی‌های سری آیفون ۱۴ به‌تازگی رونمایی شده‌اند و به همین خاطر شاید کمی زود باشد که بخواهیم با قطعیت در رابطه با سری آیفون ۱۵ صحبت کنیم. بنابراین توصیه می‌شود فعلا این خبر را در حد یک شایعه در نظر بگیرید.
 
مارک گورمن و مینگ‌چی کو که دو تن از موثق‌ترین افشاگران حوزه‌ی فناوری محسوب می‌شوند در صحبت اخیری که با کاربران داشته‌اند به دو نتیجه رسیده‌اند. مینگ‌چی کو بدون اینکه وارد جزئیات شود، مدعی شده اپل محصولات خود را با تفاوت‌های بیشتری نسبت به یکدیگر راهی بازار خواهد کرد و مارک گورمن هم گفته که یک مدل با نام اولترا قرار است به مجموعه پرچم‌داران این شرکت اضافه شود.
 
گورمن با اشاره به اینکه نام اولترا برای یکی از ساعت‌های هوشمند اپل هم مورد استفاده قرار گرفته، گفته که باید همین نام را برای آیفون‌ها هم انتظار داشته باشیم. البته او دقیقا به نام «آیفون ۱۵» اولترا اشاره‌ای نکرده اما با توجه به اینکه مینگ‌چی کو هم تا حدودی این گفته را تأیید کرده، به نظر می‌رسد در نسل بعد، شاهد اتفاقات بزرگی خواهیم بود.
 
با این تفاسیر، قطعا انتظار کاربران از آیفون ۱۵ اولترا بسیار بالاتر خواهد بود. یعنی چیزی فراتر از فقط تجهیز آن به پورت USB-C. برای مثال تراشه‌ی A17 و دوربین پریسکوپی که تاکنون در گوشی‌های اپل دیده نشده تا بدین ترتیب مدل اولترا حداقل حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. این احتمال هم وجود دارد که اپل بار دیگر تغییری روی حفره‌های جذاب و متحرک نمایشگر ایجاد کند اما فعلا نمی‌توان در رابطه با جزئیات این موضوع صحبت کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.