فناوری اطلاعات

September 13, 2022
12:59 سه شنبه، 22ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138954

سورنا ستاری استعفا کرد

برخی از اخبار منتشر شده در فضای مجازی خبر استعفای سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری را منتشر کرده‌اند.
sataries.PNG
طبق اخبار منتشر شده در فضای مجازی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری که حکم خود را در آبانماه سال ۹۲ و مرداد ماه ۹۶ از حسن روحانی دریافت کرده بود، پس از یک سال ادامه فعالیت در همین جایگاه در دولت آیت‌الله ابراهیم رئیسی، استعفای خود را تقدیم رئیس جمهوری کرده است. با این حال، تا لحظه تدوین این گزارش، خبری رسمی از سوی دفتر دکتر ستاری مبنی بر استعفا منتشر نشده است.
 
این در حالی است که بسیاری از کانال‌های خبری تلگرامی از استعفای ستاری خبر داده‌اند و خبری با عنوان "شنیده‌ها حاکی از آن است که سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از سمت خود استعفا کرده است" منتشر شده است.
تشکیلات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۵ و همزمان با دومین سال ریاست جمهوری محمود احمدی ‌نژاد رئیس‌جمهوری دولت نهم و دولت دهم جمهوری اسلامی ایران پا گرفت و صادق واعظ‌زاده در مرداد ماه سال ۱۳۸۵ به عنوان نخستین معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ایران منصوب شد؛ ولی پس از آغاز به کار رسمی دولت دهم، شهریور ۱۳۸۸ از سمت خود استعفا داد و جای وی نسرین سلطانخواه عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا قرار گرفت.
 
پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۹۲ حسن روحانی پس از کسب مسند ریاست جمهوری، سورنا ستاری را به عنوان معاون علمی و فناوری خود منصوب کرد.
 
سورنا ستاری متولد ۱۳۵۱ و دانشیار دانشگاه صنعتی شریف است و در سال ۱۳۸۴، به عنوان مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت انتخاب شد، اما یک سال بعد از سمتش استعفا داد و در ۲ مهر ماه سال ۹۲ با حکم بیژن نامدار زنگنه وزیر وقت نفت به عنوان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت منصوب شد، ولی در ۱۳ مهر ماه همان سال با حکم حسن روحانی به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری مشغول به کار شد.
 
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ماه گذشته در دیدار با وزیر علوم ونزوئلا از سفر هیاتی ۷۵ نفره از شرکت‌های دانش بنیان و خلاق ایرانی به این کشور خبر داد و گفت که پس از درخواست رئیس جمهوری ونزوئلا مبنی بر حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی در نمایشگاه این کشور؛ بیش از ۷۵ شرکت برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند تا محصولات و توانمندی‌های فناورانه خود را به نمایش بگذارند.
 
امروز هیاتی از شرکت‌های دانش‌بنیان به همراه معاونان بدون حضور ستاری راهی ونزوئلا شده‌اند.
 
همچنین در پیگیری‌های انجام شده خبرنگار ایسنا، مشخص شده است که خبر استعفای دکتر سورنا ستاری معاون علمی ریاست جمهوری صحت داشته ولی تا لحظه ارسال خبر هنوز جایگزین ستاری مشخص نیست و استعفای وی نیز مورد پذیرش قرار نگرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.