لبه تکنولوژی

September 14, 2022
16:24 چهارشنبه، 23ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138974

چین ماهواره ارتباطی جدید به مدار زمین فرستاد

چین سی و هشتمین ماموریت مداری خود در ۲۰۲۲ میلادی را انجام داد و ماهواره ZhongXing-1E را همراه یک موشک لانگ مارچ 7A به فضا پرتاب کرد.
به گزارش اسپیس، این پرتاب در ساعت ۱۳:۱۸ دقیقه به وقت گرینویچ از مقر پرتاب فضایی ونچانگ در جزیره هاینان به فضا پرتاب شد و به طور موفقیت آمیز محموله خود را طبق برنامه ریزی به مدار زمین منتقل کرد.
 
«آکادمی فناوری فضایی چین» (CAST) ماهواره مذکور را ساخته است. چین اطلاعات کمی درباره این ابزار فضایی منتشر کرده و آن را یک ماهواره ارتباطی توصیف کرده است.
 
اندرو جونز خبرنگار نشریه اسپیس نیوز در این باره می گوید: توصیفات مبهم از ماهواره با اطلاعات اندکی که قبلا از ZhongXing-1E منتشر شده بود، یکسان است. فقدان اطلاعات و عکس از ابزار فضایی نشان می دهد این سری ماهواره مخصوص مشتریان نظامی است.
 
در نوامبر ۲۰۲۱ ماهواره ZhongXing-1D همراه یک موشک لانگ مارچ 3B از مقر پرتاب ماهواره شیچانگ در جنوب غربی چین به فضا پرتاب شده بود.
 
جونز در این باره می نویسد: تغییر پرتابگر و بندر فضایی برای ارسال ماهواره ZhongXing-1E به فضا همراه بیانیه منتشر شده، نشان می دهد ابزار جدید سنگین تر از نسخه های پیشین است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.