سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 14, 2022
16:37 چهارشنبه، 23ام شهریورماه 1401
کد خبر: 138979

سال ۲۰۲۳؛ سال تاشوها

راس یانگ، کارشناس حوزه آی‌تی می‌گوید، ممکن است دست‌کم ۷ لپ‌تاپ تاشو در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شود.
به گزارش دیجیتال ترندز، بنیانگذار شرکت تحقیقاتی مشاوران زنجیره تامین نمایشگر (DSCC) به تفصیل توضیح داده است که بازار لپ‌تاپ‌های تاشو می‌تواند در سال آینده رشد کند و بازیکنان بیشتری، انواع رایانه‌های شخصی را با نمایشگرهای خمیده معرفی کنند.
 
DSCC انتظار دارد در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۳۴ درصد افزایش در محموله‌های گوشی‌های تاشو نیز وجود داشته باشد و یک برند چینی دست‌کم ۴ مدل لپ‌تاپ تاشو را عرضه کند.
 
با این حال، به دلیل رکود مورد انتظار و تقاضای نامشخص برای فاکتور فرم، انتظار می‌رود برندهایی که لپ‌تاپ‌های تاشو تولید می‌کنند، این کار را در حجم محدود انجام دهند.
 
سازندگانی از جمله لنوو، ایسوس و اچ‌پی پیش‌تر چندین مدل از لپ‌تاپ‌های تاشو را معرفی کرده‌اند.
 
Notebookcheck حدس می‌زند که گزینه‌های جدید لپ‌تاپ تاشو می‌توانند مارک‌های مختلف را به روش‌های جدیدی مانند صفحه‌نمایش بزرگ‌تر آزمایش کنند.
 
پیش‌تر شاهد بودیم که لنوو ThinkPad X۱ Fold خود را از صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی در نسل اول به صفحه نمایش ۱۶.۳ اینچی در نسل دوم گسترش داده است. همچنین عملکردهای جدیدی دارد، از جمله اینکه می‌توان آن را از طریق لوازم جانبی پایه، در هر دو حالت عمودی و افقی نگه داشت.
 
علاوه بر این، DSCC انتظار دارد سال ۲۰۲۳ دست‌کم ۲۳ گوشی تاشو و اولین گوشی هوشمند رول شونده را نیز معرفی کند. در حال حاضر، گفته می‌شود که هر برند بزرگ اندرویدی دارای نمونه اولیه نمایشگر قابل چرخش یا پتنت مرتبط با فناوری صفحه نمایش چرخشی است؛ از جمله گوگل.
 
با این حال، Oppo تنها برندی است که آشکارا یک نمونه اولیه از دستگاه‌های نمایشگر قابل چرخش خود را در تلفن X نشان داده است. این دستگاه قادر است با استفاده از یک موتور رول خودکار از صفحه نمایش ۶.۷ اینچی به صفحه نمایش ۷.۴ اینچی ارتقا یابد.
 
اگرچه جزئیات مربوط به نمونه اولیه Oppo مشخص است، اما به نظر نمی‌رسد این دستگاه گوشی هوشمند قابل چرخش باشد که در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود.
 
DSCC ادعا می‌کند که نام اولین سازنده واقعی تلفن نمایشگر رول شونده را در زمان بعدی تایید  و اضافه می‌کند که این دستگاه توسط یک شرکت چینی تولید خواهد شد که از صفحه نمایش پنل OLED ساخته شده توسط یک تامین کننده کره‌ای استفاده خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.