تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

گوشی

September 17, 2022
16:43 شنبه، 26ام شهریورماه 1401
کد خبر: 139003

در دستان ایستنا: اپل واچ سری 8

79b438fa-1516-4806-a9ca-539e90412ada.jpg

ICTna.ir – پس از انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌های زیاد، اپل 16 شهریور و در جریان رویداد «Far Out» از ساعت‌های هوشمند جدید خود یعنی اپل واچ سری ۸ با ظاهری زیبا و قابلیت‌های جدید و همچنین نسل دوم اپل واچ SE رونمایی کرد. این ساعت ها و در راس‌شان اپل واچ سری هشت، امروز 25 شهریور در یک کمپین هماهنگ به بازار جهانی عرضه شدند. آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) بعنوان اولین رسانه‌ی ایرانی و در اولین روز عرضه جهانی این ساعت، با تهیه یک نسخه 41 میلیمتری، از نزدیک آن را آنباکسینگ و بررسی کرده؛ که در ادامه میخوانید. 

f9128817-9735-4751-87ed-bd6e4b3573f3.jpg

نگاه کلی

به طور کلی می‌توان گفت اپل تغییرات محسوسی را روی طراحی این ساعت هوشمند جدید اعمال نکرده است! این موضوع به این معنی است که اپل واچ سری ۸ از لحاظ ظاهری از همان نمایشگر مسطح نسل قبلی خود (سری هفت) بهره می‌برد و همان کلیدهای سخت‌افزاری همیشگی را روی فریم سمت راستش به کاربران ارائه می‌دهد. اما در مورد لبه‌های این ساعت هوشمند قضیه فرق می‌کند و شاهد طراحی مسطح نیستیم. علاوه بر این‌ها، روی فریم سمت چپ این دستگاه هم حفره‌ی بزرگ‌تری دیده می‌شود که می‌تواند نشان از قدرتمندتر شدن بلندگوها باشد. حواشی اطراف نمایشگر هم اندکی باریک‌تر شده‌اند تا بدین ترتیب اپل واچ سری ۸ یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند از لحاظ نسبت نمایشگر به بدنه باشد.
 
add0f7a2-0d69-4de8-8960-0cafd50892a5.jpg
 
نسل هشتم ساعت هوشمند جدید اپل همانند اپل واچ سری ۷ از دو مدل ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری بهره می‌برند. همانطور که انتظار می‌رفت اپل اندازه‌ی نمایشگر این ساعت هوشمند را کمی افزایش داده و اکنون با نمایشگر ۱.۹۹ اینچی روبرو هستیم که تا حدی از نمایشگر ۱.۹۰ اینچی نسل هفتم اپل واچ‌های ۴۵ میلی‌متری بزرگ‌تر است؛ با این تفاسیر کاربران اکنون فضای بیشتری برای کار با این ساعت‌ هوشمند جدید در اختیار خواهند داشت.
 
ce79d6f6-8c4c-4e0e-a7d4-96dd16f30705.jpg
 
بارزترین قابلیت جدید این ساعت، بهره‌گیری از سنسور تشخیص دمای بدن است که می‌تواند تغییرات دما در بدن انسان را تشخیص دهد. از آنجایی که تشخیص دقیق دمای بدن برای یک ساعت هوشمند کار بسیار سختی است، طبق ادعای اپل این ساعت هوشمند صرفا روند تغییرات دمای بدن را اندازه‌گیری خواهد کرد. این سنسور جدید قادر است تغییرات دما بدن را تا ۰.۱ درجه سانتی‌گراد ردیابی کند و هر پنج ثانیه این عمل را تکرار خواهد کرد.
 
این شرکت ادعا کرده که ردیابی دمای بدن در طول شب می‌تواند به بانوان کمک کند تا به‌طور دقیق چرخه‌ی تخمک‌گذاری خود را مورد بررسی قرار دهند. مدیرعامل اپل در این مراسم گفته که اپل به هیچ یک از داده‌های سلامتی کاربرانش دسترسی ندارد و سیستم حریم خصوصی این شرکت به گونه‌ای طراحی شده که خود اپل هم نمی‌تواند به داده‌های کاربران دسترسی پیدا کند.
 
شما باید سری 8 را به مدت پنج شب بپوشید تا اطلاعات جمع آوری شده توسط سنسور دما در برنامه Health نمایش داده شود و پس از آن به معیاری مفید برای تشخیص چگونگی تغییر دمای پایه شما تبدیل شود. این می تواند دلایل زیادی داشته باشد و به عنوان مثال، اپل از سنسور استفاده نمی کند تا به شما بگوید تب دارید!
 
625e9705-73ef-412b-973d-4f79c57f074f.jpg
 
یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری که قابل ذکر است دیگر Backtrack است. این مربوط به اپلیکیشن قطب نما است که به تازگی برای watchOS 9 طراحی شده است و روی این ساعت و سایر ساعت‌ها تا سری 6 و اولین SE کار می‌کند. اگر در خارج از منزل هستید و گم شده اید به شما کمک می کند راه بازگشت را پیدا کنید، این برنامه داده های GPS را ضبط می کند تا بتوانید مراحل خود را دوباره دنبال کنید. می‌توانید این ویژگی را روی خودتان فعال کنید، اما اگر به جایی می‌روید که وای‌فای یا اتصال سلولی وجود ندارد، ساعت این موضوع را مشاهده می‌کند و به‌طور خودکار شروع به ضبط می‌کند. فقط یادتان باشد نسخه با قابلیت شبکه تلفن همراه به سیمکارت e-sim نیاز دارد که در ایران عرضه نمیشود. پس اگر در ایران زندگی میکنیم بیخود پولتان را برای نسخه با قابلیت پشتیبانی از سیم کارت دور نریزید. 

 
نسل هشتم ساعت هوشمند اپل به قابلیتی به نام سیستم تشخیص تصادف مجهز شده که عملکردی مشابه‌ سیستم تشخیص سقوط دارد و می‌تواند هنگام وقوع تصادف سرویس‌های اضطراری را مطلع کند. این شرکت گفته که ویژگی تشخیص تصادف آن فقط در حین رانندگی کار می‌کند تا به حفظ عمر باتری این ساعت هوشمند ساعت کمک کند. اپل واچ سری ۸ تا ۱۸ ساعت شارژدهی را ارائه می‌دهد که برای یک روز کامل کافی است.
 
4705a6ec-cac2-4e99-aeb5-3c63192ca1a5.jpg
 
اپل همچنین یک حالت کم‌مصرف ارتقا یافته را هم در ساعت‌ هوشمند جدید خود گنجانده که اجازه می‌دهد در حالت صرفه‌جویی مصرف باتری، قابلیت‌های بیشتری مورد استفاده قرار گیرند و در عین حال تا ۳۶ ساعت شارژدهی را به کاربران ارائه می‌دهد. قلب تپنده‌ی نسل هشتم اپل واچ تراشه S8 است که از مشخصاتی مشابه تراشه S7 نسل پیشین بهره می‌برد. با این تفاسیر، اپل واچ سری ۸ از لحاظ عملکردی خیلی تفاوتی با نسل‌های قبلش نخواهد داشت.
 
سری جدید ساعت هوشمند اپل در دو روکش آلومینیومی و فولادی ضد زنگ و در ۴ رنگ قرمز، نقره‌ای، طلایی و مشکی عرضه خواهد شد. کاربران می‌توانند نسخه‌ی مجهز به GPS و Cellular این ساعت هوشمند را به ترتیب با قیمت ۳۹۹ و ۴۹۹ دلار از ۲۵ شهریور ماه خریداری کنند.
 
aa988616-a071-41c0-8396-1812549f2ca7.jpg
 
این ساعت ها هفت رنگ مختلف موجود است، که چهار رنگ در مدل آلومینیومی و سه رنگ در فولاد ضد زنگ عرضه شدهاست. آلومینیوم دارای Midnight، Starlight، Silver و PRODUCT (قرمز) است. ما در ایستنا و در روز اول عرضه جهانی این ساعت، نسخه 41 میلیمتری میدنایت را تهیه کردیم. رنگ نسخه قرمز، امسال به طور قابل توجهی روشنتر و براقتر شده است. 
 
c7ea5591-223b-4c6f-aa6e-7b07e5d51781.jpg
 
ساعت های استیل ضد زنگ در همان رنگ های قبلی، گرافیت، طلایی و نقره ای هستند.از نظر ما، آلومینیوم در نسخه نیمه شب (میدنایت)، فوق العاده به نظر می رسد. البته این بیشتر مشکی است، گاهی اوقات نور را می گیرد و کمی آبی تر می درخشد.
 
ساعت های هوشمند اپل از روز اول تا حد زیادی نرم و کارآمد بوده اند، بنابراین جای تعجب نیست که این دستگاه سریع و پاسخگوتر هم به نظر برسد. 
 
792ce8d5-7270-4593-99fd-41cd4afaafba.jpg
 
برخی گفته اند که پردازنده جدید آن یعنی S8 تفاوت زیادی با یکی دو تراشه قبلی ندارد. ممکن است اینطور باشد، اما نکته اینجاست که اپل آن را طوری ساخته است که به اندازه کافی قدرتمند باشد تا بتواند هر کاری را که نیاز دارد انجام دهد.
 
به عبارت دیگر، این ساعت هرگز شما را منتظر نمی‌گذارد و پیچیده‌ترین قابلیت‌های خود را، مانند گرفتن نوار قلب یا اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، که یکی دیگر از معیارهای مفید سلامتی است، به سرعت و کارآمد ارائه می‌دهد.
 
عمر باتری
 
همانند مدل های قبلی اپل واچ، این ساعت هم 18 ساعت عمر باتری دارد. ردیابی خواب به حداقل 30 درصد نیاز دارد، بنابراین اگر باتری ساعت کم است، قبل از رفتن به رختخواب شارژ سریع لازم است!
 
توجه داشته باشید که سری 8، مانند سری 7، قابلیت شارژ سریع را دارد، به شرطی که از کابل شارژ و پک اداپتور قدرتمند استفاده کنید.
 
6334551b-062f-473b-ab0a-f5d4fb799520.jpg
 
اما یک چیز دیگه هم هست: حالت جدید کم مصرف به این معنی است که می توانید عمر باتری را تا 36 ساعت یعنی دوبرابر افزایش دهید، این قابلیت مفیدی است که اگر شب قبل فراموش کرده اید ساعت سری هشت تان را شارژ کنید و امروز یک روز پرمشغله ای دارید، بدون ساعت نمانید. علاوه بر این، ساعت را به زامبی تبدیل نمی کند که فقط زمان را به شما بگوید. برای مثال، همچنان می‌توانید تمرین‌ها را ضبط کنید و موسیقی پخش کنید. با این حال، نمایشگر "همیشه روشنش" خاموش خواهد شد. ما کلا این روش را بیشتر ترجیح میدهیم تا اسکرین همیشه روشن را!
 
جمع بندی
 
در نگاه اول، با توجه به این واقعیت که طراحی تقریباً بدون تغییر است و تنها سنسور جدید یک سنسور دما است، این می تواند یک ارتقاء ملایم و نرم تحلیل کنیم. اما آن حسگر چیزی بیش از کمک به برنامه ریزی خانواده انجام می دهد و من مشتاقانه منتظر افزایش درک سلامت خود از پوشیدن ساعت در هنگام خواب هستم. این عادتی است که من از آن دور شده ام و سنسور جدید مرا به سمت آن هدایت کرده است.
 
سنوسر تشخیص تصادف وجود دارد که امیدوارم هرگز از آن استفاده نکنم اما میتواند مفید باشد. به طور مشابه، عمر طولانی باتری جدید بسیار مفید است، حتی اگر نمایشگر همیشه روشن را از دست بدهم.
 

 
قیمت 
این ساعت در نسخه 41 میلی متری با قابلیت GPS و با بدنه آلومینیومی، در بازار آمریکا با 399 دلار و در بازر دبی (که به نوعی تامین کننده بازار ایران است) باقیمت 1599 درهم عرضه میشود. این نسخه مناسب برای مچ های دست با قطر 130 تا 200 میلی متر است.
نسخه 45 میلیمتری هین ساعت (بدون قابلیت شبکه تلفن همراه و پشتیبانی از سیمکارت مستقل) که مناسب برای مچ های 140 تا 220 میلی متری است با قیمت 1719 درهم در دبی از امروز عرضه شده است.
 
تصریح میکنیم که اپل واچ GPS به شما امکان می دهد وقتی از طریق بلوتوث و وای فای به آیفون خود متصل است، پیام های متنی ارسال و دریافت کنید، به تماس های تلفنی پاسخ دهید و اعلان دریافت کنید. GPS داخلی برای نقشه برداری مسافت، سرعت و مسیر در تمرینات مستقل از آیفون شما کار می کند.
نسخه GPS + Cellular همه ویژگی های یکسان با مدل GPS را دارد و از شبکه تلفن همراه مستقل پشتیبانی میکند و عملا سیم کارت دارد. این به شما آزادی ارسال و دریافت پیام‌های متنی، پاسخ به تماس‌های تلفنی، دریافت اعلان‌ها و پخش جریانی Apple Music و Apple Podcast را می‌دهد – حتی زمانی که آیفون خود را همراه ندارید ولی هماهنطور که در بالا گفتیم، این نسخه فقط از سیم کارت ایسیم پشتیبانی میکند و که در ایران عرضه نمیشود.
 
آخرین فهرست اپراتورهای تلفن همراهی که از شبکه تلفن همراه اپل واچ پشیتبانی میکنند از طریق این لینک قابل مشاهده هستند: https://www.apple.com/ae/watch/cellular
قیمت نسخه GSM 41 میلیمتری 1999.00 درهم امارات است. 
 
در جعبه
 
db53c177-19c0-4375-8474-ce3d69549fc9.jpg
 
شارژر سریع مغناطیسی اپل واچ به کابل USB-C یک متری، بند ورزشی معمولی همراه با قطعات S/M و M/L در کنار هم، خود اپل واچ و راهنماهای راه انازی سریع قرار دارند و مثل همه محصولات احیر اپل، خبری از شارژر برق نیست. اپل در وبسایتش نوشته "به عنوان بخشی از تلاش های ما برای رسیدن به اهداف زیست محیطی، اپل واچ آداپتور برق ندارد. داخل جعبه یک شارژر سریع مغناطیسی Apple Watch به کابل USB-C است که از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و با آداپتورهای برق USB-C و درگاه‌های کامپیوتر سازگار است. از شارژ قبلی اپل خود استفاده کنید، یا یکی سفارش دهید"!
 
3b97e842-7573-4a53-8a4f-31b0e621aae2.jpg
 
تا یادمان نرفته این را هم اضافه کنیم که با اپل واچ اشتراک سه ماهه Apple Fitness+ هم ارائه میشود. 
 
Apple Watch Ultra، Apple Watch Series 8 و Apple Watch SE به آیفون 8 یا بالاتر با iOS 16 یا بالاتر نیاز دارند. 
 
برای مشاهده جدول مقایسه ای اپل واچ سری هشت، با نسخه اولترا و اس ای روی عکس های زیر کلیک کنید:
 
Apple Watch Series 8 GPS، قاب آلومینیومی Midnight 41mm با بند ورزشی Midnight - معمولی - Apple (AE).png
 
 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.