تبلت

تلفن همراه

September 19, 2022
11:43 دوشنبه، 28ام شهریورماه 1401
کد خبر: 139019

دستگاه جدید مایکروسافت تاییدیه FCC دریافت کرد؛ سرفیس پرو 9 با پردازنده ARM و 5G؟

ظاهرا سرفیس پرو 9 با کسب تاییدیه FCC یک قدم به معرفی نزدیکتر شده است.
رویدادهای معرفی محصولات سرفیس مایکروسافت به شکل تاریخی در طول ماه‌های سپتامبر تا نوامبر برگزار می‌شوند و این کمپانی احتمالا امسال هم به این رویه پایبند خواهد بود. در همین راستا اطلاعات غیررسمی تازه‌ای از یکی از محصولات سری سرفیس منتشر شده که می‌تواند مربوط به سرفیس پرو 9 باشد.
 
به گزارش اکانت Lilputingnews برای دستگاه جدید مایکروسافت 21 بایگانی در کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) ثبت شده که بخش عمده اطلاعات موجود در آنها تا 180 روز محرمانه باقی خواهد ماند اما همچنان می‌توان مشخصاتی مانند پشتیبانی از 5G را در آنها مشاهده کرد.
 
چشمگیرترین سرنخ‌های موجود در بایگانی FCC اشاره فراوان به «حالت تبلت» و وجود عبارتی است که بیان می‌کند دستگاه از قابلیت‌های GSM ،GPRS و EDGE برابر با 850/1900 به همراه WCDMA و HSPA برابر با 850/1900 و LTE چند بانده، 5G NR چند بانده، WLAN 802.11b/g/n/ax به همراه UNII 802.11a/n/ac/ax و بلوتوث پشتیبانی می‌کند.
 
اطلاعات احتمالی از سرفیس پرو 9 مایکروسافت
گفتنی است یکی از موارد عجیب بایگانی FCC مایکروسافت، ارجاع به الگوریتم انتقالی هوشمند کوالکام است. الگوریتم مذکور در زمینه ویژگی «میانگین‌گیری زمانی» کاربرد دارد و این ویژگی خود برای استفاده و انتقال داده همزمان در شبکه‌های 4G LTE و 5G به کار گرفته می‌شود.
 
از سوی دیگر با اینکه اکثر سرفیس پروهای جدید بر اساس نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل ساخته خواهند شد، چنین به نظر می‌رسد که حداقل مدل‌ 5G مبتنی بر اسنپدراگون 8cx نسل 3 کوالکام باشد، تراشه‌ای که احتمالا به واسطه آن عملکرد بهتری خواهد داشت و تحت نام پردازنده SQ3 جدید مایکروسافت معرفی خواهد شد.
 
همچنین به نظر می‌رسد مایکروسافت امسال در حال حرکت به سوی استفاده از معماری ARM در ویندوز است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.