تلفن همراه

گوشی

September 19, 2022
17:08 دوشنبه، 28ام شهریورماه 1401
کد خبر: 139022

کاربران از لرزیدن دوربین آیفون 14 پرو در اپ‌های شخص ثالث شکایت می‌کنند

دوربین آیفون 14 پرو و پرو مکس در اپ‌های شخص ثالث تار می‌شود و با انتقال اطلاعات از آیفون‌های قدیمی فریز می‌گردد.
کاربرانی که آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس را خریداری کرده‌اند ممکن است در هنگام استفاده از اپ‌های شخص ثالث مثل اینستاگرام و تیک تاک با مشکل عجیبی روبرو شوند که باعث لرزش دوربین این دستگاه می‌شود. به‌علاوه، برخی کاربران می‌گویند پس از منتقل کردن اطلاعات آیفون قدیمی خود به موبایل جدید اپل، مدل‌های 14 پرو و پرو مکس فریز می‌شوند.
 
بر اساس گزارش کاربران مختلف، زمانی که با آیفون 14 پرو یا پرو مکس وارد بخش دوربین اپلیکیشن‌های شخص ثالث می‌شوید، لنز شروع به لرزیدن می‌کند و تصویر تار می‌شود. گاهی اوقات این لرزش آن‌قدر زیاد است که صدای عجیب لرزیدن آن در داخل ماژول دوربین به گوش می‌رسد.
 
یوتیوبری به نام «لوک میانی» ویدیویی از این مشکل را در یک آیفون 14 پرو مکس در صفحه خود منتشر کرده که وضعیت دوربین در اپ اسنپ‌چت را نشان می‌دهد. در این ویدیو صدای لرزش دوربین به خوبی به گوش می‌رسد و اصلا خوشایند نیست.
 
با توجه به این که این مشکل در اپلیکیشن دوربین آیفون وجود ندارد، احتمالا نه مربوط به سخت‌افزار بلکه باید مربوط به نرم‌افزارهای شخص ثالث باشد. از سوی دیگر، مشخص نیست که چنین لرزش شدیدی ممکن است چه آسیبی به دوربین گران قیمت اپل برساند.
 
انتقال اطلاعات از دستگاه‌های قدیمی آیفون 14 پرو را فریز می‌کند
در گزارش دیگری اعلام شده که اپل در یک یادداشت داخلی می‌گوید از مشکل فریز شدن آیفون‌های جدید پس از انتقال اطلاعات از آیفون‌های قدیمی آگاه است و سعی دارد این ایراد را برطرف سازد. کوپرتینویی‌ها همچنین اذعان کرده‌اند که این مشکل در زمان ریستور کردن اطلاعات از آی‌کلاود هم ممکن است پیش بیاید.
 
اپل به کاربران توصیه کرده که فعلا برای حل موقت مشکل در صورتی که دستگاه بیش از پنج دقیقه غیرقابل استفاده شد، آیفون را خاموش و روشن کنند. حال باید منتظر ماند و دید که این دو مشکل چه زمانی به‌صورت رسمی از سوی کوپرتینویی‌ها برطرف می‌شوند، البته اگر مشکل اول ارتباطی با اپل داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.