سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 23, 2022
17:20 جمعه، 1ام مهرماه 1401
کد خبر: 139111

مدل‌های سفارشی کارت گرافیک RTX 4090 از راه رسیدند؛ غول‌پیکر و چشم‌نواز

مدل‌های سفارشی کارت گرافیک RTX 4090 توسط ایسوس، گیگابایت و سایر شرکای تجاری انویدیا رونمایی شدند. این GPUهای کلاس دسکتاپ بسیار غول‌پیکرند.
انویدیا به هنگام برگزاری رویداد جدیدش اعلام کرد قیمت کارت گرافیک RTX 4090 نسبت‌به پرچم‌دار نسل قبل افزایش یافته است،‌ بااین‌حال برچسب قیمت ۱٬۵۹۹ دلاری مربوط به مدل مرجع این کارت گرافیک بود. شرکای تجاری انویدیا همواره مدل‌های سفارشی را با قیمت بالاتر عرضه می‌کنند.
 
براساس گزارش ورج، شرکت Galax به‌عنوان یکی از شرکای تجاری انویدیا کارت گرافیک سفارشی جدیدی به نام RTX 4090 Serious Gaming رونمایی کرده است که طراحی بسیار جذابی دارد. روی جعبه‌ی محصول تصویری از یک هکر دیده می‌شود.
کارت گرافیک RTX 4090 Serious Gaming از سه فن ۱۰۲ میلی‌متری استفاده می‌کند. این فن‌ها پنج میلی‌متر بزرگ‌تر از فن‌های RTX 3090 هستند. مدل سفارشی RTX 4090، کارت گرافیکی بزرگ است و از هشت لوله‌ی حرارتی و یک محفظه‌ی بخار بزرگ استفاده می‌کند تا به هنگام پردازش محتوای سنگین، خنک بماند.
 
RTX 4090 Serious Gaming کارت گرافیکی ۳٫۵ درگاهی است و این یعنی در عمل چهار اسلات از سیستم را اشغال می‌کند. اگر به‌دنبال خنک کردن هرچه‌بیشتر RTX 4090 Serious Gaming هستید می‌توانید از یک فن ۱۰۲ میلی‌متری اضافی نیز بهره بگیرید.
Galax می‌گوید به دلیل نگرانی از سنگینی بیش از حد RTX 4090 Serious Gaming، پایه‌ای برای این کارت گرافیک طراحی کرده تا به خوبی روی مادربرد محکم شود. این کارت گرافیک غول‌آسا سیستم نورپردازی RGB دارد و از طراحی ظاهری چشم‌نوازی استفاده می‌کند.
 
تقریباً تمامی کارت‌های گرافیک سفارشی ابعاد بسیار بزرگی دارند، بنابراین وقتی تصاویر RTX 4090 Serious Gaming را دیدیم چندان متعجب نشدیم.
ویدیوکاردز می‌گوید کارت گرافیک سفارشی RTX 4090 AORUS Master شرکت گیگابایت می‌تواند چهار کارت گرافیک Mini-ITX را در خود جای دهد. این کارت گرافیک براکت ویژه‌ای با توانایی نگه داشتن حداکثر پنج کیلوگرم وزن دارد.
 
افزون‌بر Galax و گیگابایت، ایسوس نیز مدل سفارشی کارت گرافیک RTX 4090 را در تصویری که ظاهراً از مجموعه‌ی استار وارز الهام گرفته منتشر کرده است. ابعاد کارت گرافیک سفارشی ایسوس به حدی بزرگ است که مادربرد بسیار کوچک به نظر می‌رسد.
 
در کنار این شرکت‌ها سایر شرکای تجاری انویدیا نیز مدل‌هایی سفارشی از RTX 4090 تولید کرده‌اند. کارشناسان می‌گویند تمامی این مدل‌های سفارشی ابعاد بسیار بزرگی دارند. انویدیا کارت گرافیک پرچم‌دار جدیدش را ۱۲ اکتبر ۲۰۲۲ (۲۰ مهر ۱۴۰۱) عرضه می‌کند.
 
*تصویر اصلی مقاله مدل سفارشی کارت گرافیک RTX 4090 را که توسط ایسوس ساخته شده است نشان می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.