فناوری اطلاعات

September 26, 2022
12:54 دوشنبه، 4ام مهرماه 1401
کد خبر: 139143

کار در گوگل دیگر رویا نیست

همزمان با دشوارشدن شرایط اقتصادی در امریکا، گوگل قصد دارد خود را با این شرایط سازگار کند و ضمن کاهش هزینه های خود، فرهنگ کاری در این شرکت را نیز تغییر دهد.
به گزارش سی ان بی سی، تغییر فرهنگ کاری در گوگل که به نوعی تفریح و سرگرمی را با کار درهم آمیخته بود و موجب تبلیغات گسترده گوگل نیز شده بود، چندان به مذاق کارکنان این شرکت خوش نیامده و آنها اعتراض هایی نسبت به این موضوع داشته اند که موجب شده ساندار پیچای مدیرعامل گوگل در این زمینه موضع دفاعی بگیرد.
 
بر اساس شنیده های خبرنگاران سی ان بی سی، در جریان نشستی سرتاسری در گوگل طی این هفته، پیچای با سؤالات سختی از جانب کارمندان در رابطه با علل کاهش بودجه سفر و سرگرمی، مدیریت بهره وری و احتمال اخراج بالقوه کارکنان مواجه شد.
 
به عنوان مثال، از پیچای پرسیده شد که چرا این شرکت با کاهش بودجه سفر و سرگرمی مواجه شده، آن هم در زمانی که "گوگل سودهای بی سابقه و ذخایر نقدی هنگفتی دارد، حضور کارمندان هنوز کمرنگ است و همه گیری کووید پایان یافته است".
 
پیچای پاسخ خود را چنین آغاز کرد: "چطور بگویم؟ امیدوارم همه شما اخبار را بخوانید. این واقعیت را می‌دانید که ما در یکی از سخت‌ترین شرایط اقتصاد کلان آمریکا در دهه گذشته هستیم و لذا مسئولیت‌پذیرتر شده ایم، فکر می‌کنم مهم است که به‌عنوان یک شرکت، برای پشت سر گذاشتن لحظاتی مانند این، با هم متحد شویم.»
 
آخرین جلسه فراگیر گوگل در حالی برگزار می‌شود که آلفابت، متا و سایر شرکت‌های فناوری به چالش‌های اقتصادی متنوع آمریکا از جمله رکود بالقوه، تورم فزاینده، افزایش نرخ‌های بهره و کاهش هزینه‌های تبلیغاتی چشم دوخته‌اند. شرکت‌هایی که در دهه گذشته به رشد بالا و مزایای سرگرم‌کننده فراوان  کاری معروف بوده‌اند، حالا باید سختگیری های حرفه ای خود را بیشتر کنند و این موجب خشم و اعتراض کارمندان حوزه فناوری در ایالات متحده خواهد شد.
 
در ماه ژوئیه، آلفابت دومین سه ماهه متوالی خود را با درآمدی کمتر از حد انتظار گزارش کرد. پیچای اعتراف کرد که این تنها اقتصاد نیست که باعث ایجاد چالش در گوگل شده است، بلکه بوروکراسی رو به گسترش در گوگل نیز مشکلی جدی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.