اپلیکیشن

تلفن همراه

September 27, 2022
10:33 سه شنبه، 5ام مهرماه 1401
کد خبر: 139155

واتس‌اپ با Call Links برگزاری جلسات آنلاین را ساده‌تر می‌کند

کاربران واتس‌اپ با این قابلیت جدید، از طریق دریافت یک لینک به راحتی به جلسات آنلاین با فرمت تماس صوتی یا تصویری گروهی ملحق می‌شوند.
 
با استفاده از قابلیت کاربردی «Call Links» واتس‌اپ، حداکثر تا 32 کاربر می‌توانند از طریق دریافت یک لینک، به راحتی به جلسات آنلاین با فرمت تماس صوتی یا تصویری گروهی ملحق شوند.
 
این قابلیت قرار است طی هفته جاری در دسترس برخی کاربران قرار گیرد که می‌تواند برای برگزاری جلسات با تعداد اعضای حداکثر 32 کاربر مفید باشد.
 
واتس‌اپ هنوز توضیحی در مورد محدودیت مدت زمان تماس تصویری گروهی مطرح نکرده است. اگر محدودیت زمانی نیز برای جلسات گروهی در واتس‌اپ تعریف نشده باشد، ویژگی جدید می‌تواند برای برگزاری جلسات گروهی کوچک و تعداد اعضای محدود، مفید باشد.
ویژگی جدید واتس‌اپ برای برگزاری جلسات
مارک زاکربرگ با انتشار پستی اعلام کرده این قابلیت طی همین هفته در دسترس برخی کاربران قرار می‌گیرد و به صورت بنری در بالای صفحه تماس‌ها ظاهر خواهد شد. کاربران برای استفاده از قابلیت مذکور لازم است آخرین نسخه واتس‌اپ را نصب کنند.
 
پیشتر این قابلیت به همراه ویژگی دیگری به نام انجمن‌های واتس‌اپ در ماه آوریل معرفی شده بود و حالا واتس‌اپ می‌خواهد آن را در دسترس برخی کاربران قرار داده و آزمایش کند.
 
ویژگی Call Links از تماس‌های صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند و زاکربرگ همچنین تایید کرده در حال حاضر تماس ویدیویی رمزگذاری‌شده برای تماس‌های گروهی با حداکثر 32 کاربر در حال آزمایش است. در حال حاضر امکان برقراری تماس ویدیویی حداکثر با 8 کاربر در واتس‌اپ محدود شده است.
 
افزایش ظرفیت تعداد کاربران در تماس تصویری می‌تواند برای برخی کاربران جذابیت داشته باشد. در حال حاضر کاربران برای برقراری تماس‌های تصویری با تعداد کاربر بیشتر، از اپلیکیشن‌های دیگری کانند مایکروسافت تیمز، گوگل میت و زوم استفاده می‌کنند. گوگل میت امکان حضور 100 کاربر را در تماس‌های تصویری گروهی فراهم می‌کند و مایکروسافت تیمز نیز این محدودیت را تا 300 کاربر افزایش داده است
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.