فناوری اطلاعات

September 28, 2022
20:09 چهارشنبه، 6ام مهرماه 1401
کد خبر: 139179

برنامه ای برای افزایش تعداد تراکنش‌های بلاکچین

پژوهشگران اسپانیایی در یک تحقیق جدید موفق به ابداع نوع جدیدی از ساختار داده ای شده اند که می تواند امکان افزایش تراکنش ها در بلوک های بلاکچین را فراهم آورده و مزایای زیادی را در این حوزه ایجاد کند.
محققان موسسه نرم افزار و شبکه IMDEA واقع در مادرید اسپانیا، ساختار داده جدیدی به نام Setchain را ارائه داده اند که مقیاس‌پذیری بلاک‌چین‌ها را بهبود می‌بخشد و امکان افزایش بیشتر تعداد تراکنش ها را در هر بلوک فراهم می‌آورد؛ امری که منجر به کاهش ریسک و هزینه برای کاربران می شود.
 
بلاکچین های مدرن، شکل قراردادهای هوشمند را دارند. این قراردادها، برنامه هایی هستند که وضعیت تراکنش ها را توصیف می کنند. با استفاده از قراردادهای هوشمند، کاربران می توانند جزئیات یک تراکنش را از ابتدا تا انتها مشاهده کنند. این کار نه تنها اطمینان بیشتری را برای کاربران ایجاد کنند، بلکه کارایی بالاتر و همچنین فرصت های بیشتری را نیز در حوزه های دیجیتال فراهم می نماید. 
 
بنا بر اطلاعات ارائه شده در این پژوهش منتشر شده، ساختار داده جدید طی توافقنامه همکاری بین نرم افزار IMDEA، بنیاد تزوس و Nomadic Labs با هدف رفع نیازهای اکوسیستم و کمک به توسعه فناوری Tezos ایجاد شده است.
 
به گفته این محققان، در حال حاضر یک بلاک چین مانند اتریوم تنها اجازه 8000 تراکنش در دقیقه را می دهد، در حالی که برای مثال تعداد تراکنش های VISA به 100 هزار می رسد.به گزارش سیناپرس، این تفاوت بسیار زیادی است. به همین دلیل ما دست به کار شدیم تا از طریق توسعه یک برنامه جدید، به پیشرفت هایی در این زمینه دست یابیم. پیشرفتی که نه تنها برای تزوس، بلکه برای هر بلاک چین دیگری نیز قابل دسترسی باشد.
 
آن ها می افزایند: مزیت اصلی Setchain در مقابل بلاک‌چین کلاسیک، مقیاس‌پذیری بالای است. نتیجه تحقیقات ما نشان می‌دهد که برنامه مورد اشاره، این امکان را فراهم می آورد که میلیون‌ها تراکنش جدید اضافه شود، در حالی که بلاک‌چین‌های معمولی تنها چند هزار تراکنش را می توانند اضافه کنند.
 
بر این اساس، Setchain به ترتیب بلوک‌های درون زنجیره بدون نیاز به سفارش تراکنش‌های درون بلوک‌ها دست می‌یابد. این فرآیند کارآمدتر از روش های دیگر عمل می کند و باعث صرفه جویی در هزینه کاربران بلاک چین می شود.
 
اطلاعات فنی این ابداع جدید توسط IMDEA Networks Institute منتشر شده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.