اپلیکیشن

تلفن همراه

September 29, 2022
10:48 پنجشنبه، 7ام مهرماه 1401
کد خبر: 139181

حذف اپلیکیشن‌های بزرگترین شبکه اجتماعی روسیه در فروشگاه اپل

اپل، اپلیکیشن‌های iOS متعلق به شرکت وی‌کی (VK) که صاحب بزرگترین شبکه اجتماعی روسیه است، را در سطح جهانی از فروشگاه اپ استور حذف کرد.
62242699.jpg
شرکت وی‌کی در بیانیه‌ای در وب سایت خود اعلام کرد اپلیکیشن‌هایش توسط اپل مسدود شده‌اند اما این شرکت به طراحی و پشتیبانی از اپلیکیشن‌های iOS ادامه خواهد کرد.
 
سخنگوی اپل در گفت و گو با وب سایت ورج، تائید کرد اپلیکیشن‌های وی‌کی حذف و حسابهای طراح این شرکت بسته شده‌اند.
 
سخنگوی اپل این طور توضیح داد که این اپلیکیشن‌ها توسط طراحانی توزیع می‌شدند که یک یا چند نهاد تحریم شده توسط انگلیس، در آنها سهام حداکثری یا حداقلی داشتند. این شرکت به منظور رعایت این تحریم‌ها، به فعالیت حسابهای طراح مرتبط با این اپلیکیشن‌ها، خاتمه داد و این اپلیکیشن‌ها نمی‌توانند هیچ کجا از فروشگاه اپ استور دانلود شوند.
 
دولت انگلیس دوشنبه هفته جاری تحریم‌های جدیدی علیه الیگارش‌های روسیه در واکنش به همه‌پرسی اخیر مسکو در مناطقی از اوکراین، به اجرا گذاشت. این تحریم‌ها، ۲۳ مدیر در بانک روسی گازپروم بانک که با شرکت وی‌کی ارتباط داشتند را هدف گرفت.
 
وزارت امور دیجیتالی روسیه به شبکه آر تی اعلام کرد: سرگرم تحقیقات درباره علت حذف شدن اپلیکیشن‌ها و حسابهای طراح شرکت وی‌کی است و بر اهمیت شبکه اجتماعی و میزان استفاده از خدمات ارائه شده توسط این شرکت روسی تاکید کرد. اپلیکیشن‌های وی‌کی هنوز در فروشگاه پلی استور گوگل قابل دسترس هستند.
 
از زمان آغاز جنگ روسیه در اوکراین، سایتهای شبکه اجتماعی آمریکایی شامل اینستاگرام، فیس بوک و توییتر در روسیه مسدود شده‌اند. آمریکا و دولتهای دیگر، بسیاری از کسب و کارها و اشخاص تحت حمایت دولت روسیه شامل ولادیمیر کری‌ینکو، مدیرعامل شرکت وی‌کی و متحد پوتین را تحریم کرده‌اند.
 
شرکت وی‌کی، دومین شرکت اینترنتی بزرگ روسیه پس از یاندکس است که گوگل روسیه به حساب می‌آید. این شرکت در سال ۲۰۰۶ توسط پاول دوروف تاسیس شد اما دوروف پس از این که حاضر نشد با مقامات روسیه همکاری کند، از این شرکت بیرون انداخته شد. وی اکنون اپلیکیشن پیام رسان تلگرام را اداره می‌کند.
 
حذف اپلیکیشن‌های وی‌کی از فروشگاه اپل به معنای آن است که کاربران آیفون دیگر نمی توانند به اپلیکیشن پنجمین سایت محبوب روسیه و همچنین اپلیکیشن‌های دیگر وی‌کی شامل ایمیل و موزیک دسترسی داشته باشند. این شرکت به خبرگزاری اینترفکس اعلام کرد این اپلیکیشن‌ها می توانند همچنان کار کنند اما مشکلاتی در خصوص اعلان‌ها و پرداخت‌ها وجود خواهد داشت.
 
بر اساس گزارش وب سایت ورج، اپل اوایل امسال فروش محصولاتش در روسیه را متوقف و دسترسی به تعداد خاصی از اپلیکیشن‌های خبری روسیه را مسدود کرد.
 
قانونی که سال میلادی گذشته در روسیه به اجرا درآمده بود، شرکتهایی نظیر اپل و سامسونگ و سایر سازندگان گوشی را ملزم کرده بود اپلیکیشن‌های روسی مانند وی‌کی و یاندکس را در گوشی‌هایی که در بازار این کشور می‌فروشند، به صورت از پیش نصب شده، عرضه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.