اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 29, 2022
21:36 پنجشنبه، 7ام مهرماه 1401
کد خبر: 139191

سرعت باورنکردنی اینترنت خانگی گوگل

 
گجت‌نیوز نوشت: سرویس اینترنت خانگی گوگل فایبر، با رسیدن به رکوردی جدید در سرعت دانلود، یک قدم دیگر به دستیابی به هدف ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه نزدیک‌تر شد.
 
گوگل فایبر در حال انجام آزمایشی برای ارتقای سرعت دانلود اینترنت خانگی تا ۲۰ گیگابیت بر ثانیه است. این روند در ادامه هدف‌گذاری این سرویس برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه صورت گرفته است. این شرکت اعلام کرده که در آینده به طور سراسری، سرویس‌های اینترنت خانگی خود را با سرعت چندین گیگابایتی ارائه خواهد داد.
 
دینی جین، مدیرعامل گوگل فایبر با انتشار پستی در بلاگ خود گفت: قبلا از ما می‌پرسیدند که چه کسی به سرعت گیگابیتی نیاز دارد؟ اما امروزه این پدیده دیگر محل تردید و سوال نیست.
 
به‌نظر می‌رسد که تمامی سرویس‌های ارائه اینترنت در ایالات متحده، به رکورد ارائه سرعت گیگابیتی دست یافته‌اند و این سطح هم‌چنان در حال افزایش است؛ به‌طوری که برخی از این سرویس‌ها در حال حاضر بسته‌هایی با سرعت‌های ۲ الی ۱۰ گیگابیت را ارائه می‌دهند.
 
5749781.jpg
 
در این راستا، آلفابت نیز اخیرا از ارائه سرویس اینترنت خانگی با سرعت دانلود ۲ گیگابیت بر ثانیه و آپلود ۱ گیگابیت بر ثانیه با قیمت ۱۰۰ دلار خبر داده است.
 
جین در ادامه افزود: طی ماه‌های آتی، ما اعلامیه‌هایی برای گسترش سطوح چشم‌گیر چند گیگابیتی ارائه خواهیم داد. این یک نقطه عطف حیاتی در راه رسیدن به رکورد ۱۰۰ گیگابیتی دانلود خواهد بود. گوگل فایبر بیش از آنچه فکر می‌کنید، به تحقق این هدف نزدیک شده است.
 
جین با ارائه یک اسکرین‌شات از آزمایش سرویس اینترنت گوگل فایبر در منزلی واقع در کانزاس سیتی، از سرعت دانلود ۲۰.۲ گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد.
 
پس از سال‌های رکود، گوگل فایبر در ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد سرویس اینترنت خانگی خود را در پنج ایالت دیگر نیز توسعه دهد. از هم‌اکنون، این ارائه‌دهنده سرویس فیبر خود را در ۱۲ منطقه و هم‌چنین اینترنت بی‌سیم خانگی را نیز در ۷ منطقه ارائه می‌دهد.
 
پیشتر، بسیار از افراد که در انتظار اینترنت سریع‌تر و رقابتی‌تر بودند، پس از آنکه گوگل قایبر از توقف برنامه‌های توسعه خود در اکتبر ۲۰۱۶ خبر داد، ناامید شدند. بسیاری از ساکنان آمریکا هم‌چنان به اینترنت سریع و سیمی دسترسی ندارند یا اینک صرفا می‌توانند آن‌را از یک ارائه‌دهنده با قیمت بالا خریداری کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.