اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 3, 2022
20:16 دوشنبه، 11ام مهرماه 1401
کد خبر: 139262

هند اینترنت نسل پنجم را راه اندازی کرد

نارندا مودی نخست وزیر هندوستان روز گذشته سرویس اینترنت ۵G را در این کشور راه اندازی کرد و آن را گامی به سمت عصر جدید نامید.
به گزارش آسوشیتدپرس، طی فرایند راه اندازی نسل پنجم اینترنت همراه، این سرویس طی ۲ سال آینده در چند شهر منتخب فراهم می شود.
 
مودی در حقیقت سرویس هایی را راه اندازی کرد که هدف آنها فراهم کردن پوشش اینترنت گسترده با سرعت انتقال داده بالا و تاخیر اندک و همچنین ارتباطات قابل اعتماد است. او در مراسم مذکور گفت: این رویداد در تاریخ حک خواهد شد.  همچنین این اقدام گامی به سوی ایجاد عصری نوین در کشور و سرآغاز فرصت های نامحدود است.
 
شرکت «بهاراتی ایرتل» نیز مشغول راه اندازی سرویس های ۵G در شهرهای مختلف است و مهلت دارد تا مارس ۲۰۲۴ میلادی پوشش اینترنت نسل پنجم را برای ۵ هزار شهر فراهم کند.
 
شرکت مخابراتی «رلاینس جیو» نیز تصمیم دارد در ماه اکتبر( ماه جاری میلادی) اینترنت۵G را برای کلانشهرها فراهم  کند و امیدوار است طی ۱۸ ماه این سرویس را در شهرهای بیشتری ارائه دهد.
 
طبق بیانیه دولت هند تاثیر اقتصادی کلی اینترنت نسل پنجم همراه  تا۲۰۳۵ میلادی به ۴۵۰ میلیارد دلار می رسد.
 
آژانس تحقیقاتیOMIDIA پیش بینی می کند تعداد مشترکان اینترنت ۵G در هندبه ۳۹۶ میلیون نفر می رسد که این رقم در حقیقت نصف  کل مشترکان فعلی این سرویس در سراسر جهان است. به این ترتیب در رده بندی کشورهایی با بیشترین جمعیت مشترک اینترنت۵G در سال ۲۰۲۶ میلادی هند پس از چین و آمریکا قرار می گیرد. به عبارت دیگر  در این رده بندی ژاپن با ۱۴۷ میلیون مشترک ۵G جایگاه سوم را به هند واگذار می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.