تلفن همراه

گوشی

October 7, 2022
19:13 جمعه، 15ام مهرماه 1401
کد خبر: 139291

پیکسل 7 پرو و پیکسل 7 گوگل رونمایی شدند

پیکسل ۷ پرو و پیکسل ۷ جدیدترین گوشی‌های گوگل‌اند که از تراشه‌ی جدید سری تنسور استفاده می‌کنند، VPN داخلی دارند و در تلاشند اپل و سامسونگ را در بازار آمریکا به‌چالش بکشند.
googlepixel7propixelsevencolorsback.jpg
گوگل با سیستم‌عامل اندروید نقش مهمی در صنعت موبایل ایفا می‌کند، اما گوشی‌های ساخت این شرکت هنوز نتوانسته‌اند در بازار به موفقیت چشم‌گیری دست پیدا کنند. اهالی مانتین‌ویو پیش‌تر در همکاری با برندهای منتخب سخت‌افزاری، گوشی‌های سری نکسوس را عرضه می‌کردند، اما از سال ۲۰۱۶ برند پیکسل را جایگزین نکسوس کرده‌اند.
 
سه نسل اول از گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل دستگاه‌های نسبتاً موفقی بودند، اما در نسل چهارم مشکلاتی نظیر عمر باتری ناامیدکننده گریبان‌گیر گوگل شد و این شرکت تا حد زیادی شهرتی را که برای خود دست‌وپا کرده بود از دست داد. در همین راستا تغییراتی اساسی در تیم پیکسل اعمال شد و چند سال بعد به جایگاهی رسیده‌ایم که بسیاری از کارشناسان، پیکسل را، حداقل از لحاظ طراحی ظاهری، محصولی شاخص قلمداد می‌کنند.
 
گوگل از نسل قبل سراغ طراحی متفاوتی برای گوشی‌های سری پیکسل رفته و در نسل جدید این گوشی‌ها که دقایقی پیش معرفی شدند از همان زبان طراحی به شیوه‌ای بهبودیافته استفاده کرده است. پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو که پیش‌تر در اردیبهشت به‌صورت اولیه به نمایش درآمده بودند، سرانجام به‌طور کامل رونمایی شدند. مدیر تیم سخت‌افزار گوگل در رویداد امروز گفت پیکسل‌های جدید جزو زیباترین محصولاتی هستند که گوگل در تاریخ فعالیتش تولید کرده است.
پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو گوگل از نسل دوم تراشه‌ی اختصاصی تنسور استفاده می‌کنند و قیمت آن‌ها نسبت‌به نسل قبل تغییر نکرده است. بدین ترتیب پیکسل ۷ با قیمت پایه‌ی ۵۹۹ دلار و پیکسل ۷ پرو با قیمت پایه‌ی ۸۹۹ دلار دردسترس مشتریان قرار می‌گیرند.
 
گوگل می‌گوید پیکسل‌های جدید به‌لطف تراشه‌ی Tensor G2 قابلیت‌های پیشین را بهبود می‌دهند و میزبان یک‌سری قابلیت‌های کاملاً جدید شده‌اند. همان‌طورکه می‌شد انتظار داشت، گوگل در نسل جدید پیکسل تا حد زیادی روی نرم‌افزار مانور داده است. گوگل از پیکسل‌ ۷ و پیکسل ۷ پرو به‌عنوان «استانداردی جدید برای صنعت موبایل» یاد می‌کند.
 
پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو گوگل از تراشه‌ی تنسور G2 استفاده می‌کنند
ابعاد نمایشگر پیکسل ۷ نسبت‌به نسل قبل کمی کاهش یافته و درحالی‌که پیکسل ۶ از نمایشگر ۶٫۴ اینچ استفاده می‌کرد، پیکسل ۷ به نمایشگر ۶٫۳ اینچ 1080p مجهز است. گوگل می‌گوید حاشیه‌های اطراف نمایشگر را در پیکسل ۷ کاهش داده، اما این گوشی همچون پیکسل ۶ از صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز استفاده می‌کند.
 
گوشی پیکسل ۷ پرو به نمایشگر ۶٫۷ اینچ LTPO با وضوح 1440p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز است. پیکسل ۶ پرو نیز از چنین نمایشگری استفاده می‌کرد. گوگل می‌گوید نمایشگر پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو را نسبت‌به نسل قبل ۲۵ درصد پرنورتر کرده است تا این گوشی‌ها در محیط‌های روباز نمایشگر خواناتری داشته باشند. پیکسل‌های گوگل نمایشگر همیشه‌روشن دارند؛ گوگل از نسل دوم به بعد چنین قابلیتی را ارائه داده، این در حالی است که آیفون ۱۴ پرو مکس اولین گوشی اپل با نمایشگر همیشه‌روشن به‌حساب می‌آید. گوگل همچنین می‌گوید گوشی‌هایش سه سال است توانایی تشخیص تصادف دارند.
 
پیکسل ۷ گوگل از هشت گیگابایت رم استفاده می‌کند و مدل پرو ۱۲ گیگابایت رم دارد. پیکسل‌های جدید همچون نسل قبل تا پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد. پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو افزون‌بر حسگر اثر انگشت داخل نمایشگر، قابلیت تشخیص چهره دارند. حسگر اثر انگشت پیکسل‌های نسل قبل سرعت پایینی داشت و صدای کاربران را درآورد. احتمالاً در نسل جدید سرعت باز شدن قفل دستگاه بیشتر خواهد بود.
پیکسل ۷، پیکسل ۷ پرو و پیکسل 6a
 
عمر باتری پیکسل‌های گوگل تقریباً نسل‌به‌نسل ثابت می‌ماند. مشخصات فنی رسمی اعلام می‌کنند که ظرفیت باتری پیکسل ۷ نسبت‌به پیکسل ۶ اندکی کاهش یافته، اما به ادعای گوگل پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو با یک بار شارژ تا بیشتر از ۲۴ ساعت دوام می‌آورند. گوگل می‌گوید حالت Extreme Battery Saver که در نسل قبل ۴۸ ساعت عمر باتری ارائه می‌داد در نسل جدید شارژدهی را به ۷۲ ساعت می‌رساند. پیکسل‌های جدید همچون نسل قبل از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند و امکان شارژ کردن آن‌ها به روش سیمی با توان ۳۰ وات وجود دارد.
 
پیکسل‌های ۲۰۲۲ گوگل به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی مجهز هستند
پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو همچون نسل قبل از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. دوربین اصلی گوشی‌های جدید با کراپ کردن حسگر، بزرگ‌نمایی دو برابری بدون افت کیفیت ارائه می‌دهد. آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس نیز با کراپ کردن حسگر اصلی چنین قابلیتی دردسترس قرار می‌دهند.
 
دوربین تله‌فوتوی پیکسل ۷ پرو به بزرگ‌نمایی اپتیکال پنج برابری دست پیدا می‌کند، درحالی‌که پیکسل ۶ پرو ازطریق دوربین تله‌فوتو بزرگ‌نمایی اپتیکال چهار برابری ارائه می‌داد. گوگل می‌گوید دوربین تله‌فوتو همچون دوربین اصلی از پیکسل‌های مرکزی استفاده می‌کند تا بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری ارائه دهد.
 
دوربین فوق عریض پیکسل ۷ پرو دارای میدان دید ۱۲۵ درجه است. این دوربین از حالت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند تا بتوانید ازطریق آن تصاویر ماکرو نیز بگیرید. پیکسل ۷ از همان دوربین فوق عریض نسل قبل استفاده می‌کند، اما همچون پیکسل ۶ پرو و پیکسل ۷ پرو به دوربین سلفی ۱۰٫۸ مگاپیکسلی مجهز است.
گوگل ازطریق قدرت پردازشی تراشه‌ی تنسور نسل دوم، قابلیت‌های نرم‌افزاری هیجان‌انگیزی در پیکسل‌های جدید ارائه می‌دهد. یکی از این قابلیت‌ها حالت Cinematic Blur در ویدیو است که به کلیپ‌های ویدیویی عمق اضافه می‌کند تا جلوه‌ی پرتره به خود بگیرند. حالت تصویربرداری شبانه (که گوگل آن را Night Sight می‌نامد) در نسل جدید دو برابر سریع‌تر از نسل قبل است. کارشناسان به دفعات از سرعت پایین حالت Night Sight پیکسل ۶ انتقاد کرده بودند.
 
پیکسل‌های نسل جدید گوگل دو قابلیت به نام‌های Face Unblur و Photo Unblur دارند تا با استفاده از هوش مصنوعی، تاریِ ایجادشده بر اثر حرکت سوژه یا لرزش دوربین را از بین ببرند. گوگل می‌گوید روند حذف تاری در داخل خودِ دستگاه اتفاق می‌افتد و وابسته به سرورهای ابری نیست. قابلیت‌های موردبحث در اپلیکیشن Google Photos دردسترس خواهند بود و این یعنی با تصاویر ثبت‌شده توسط هر دوربینی سازگارند و صرفاً محدود به پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو نیستند. البته برای استفاده از Photo Unblur ملزم به داشتن پیکسل‌های جدید هستید.
تراشه‌ی تنسور G2 افزون‌بر دوربین،‌ یک‌سری بهبودهای دیگر به‌همراه می‌آورد. قابلیت Direct My Call که اولین بار در پیکسل ۶ معرفی شد، در پیکسل ۷ آیتم‌های منو را سریع‌تر نمایش می‌دهد. از طرفی اپلیکیشن Recorder به‌صورت خودکار فایل صوتی را براساس افرادی که در آن صحبت می‌کنند برچسب‌گذاری می‌کند.
 
پیکسل‌های نسل جدید توانایی تبدیل کردن فایل‌های صوتی به متن را دارند و کیفیت تماس‌های صوتی را به‌روش نرم‌افزاری بهبود می‌دهند. پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو گوگل به VPN داخلی مجهزند و کاربر برای استفاده از این VPN موظف به پرداخت هزینه‌ی اضافی نیست.
 
پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو از امروز برای پیش‌خرید در دستر‌س‌ است. گوگل این دو گوشی را در ۱۷ کشور عرضه خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.