تجارت الکترونیک

رسانه‌های اجتماعی

October 9, 2022
13:53 یکشنبه، 17ام مهرماه 1401
کد خبر: 139310

خدمات بهزیستی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اعلام شد

پیشخوان مجازی سازمان بهزیستی با ۱۰ خدمت الکترونیکی در حال حاضر بر روی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند قرار دارد و متقاضیان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
به خدمتی هوشمند می گوییم که آن خدمت بدون مراجعه حضوری، به صورت برخط و بدون ارسال هر گونه مدرکی قابل دریافت باشد که این آخری کار دشواری است و نیازمند اتصال بانک‌های اطلاعاتی همه دستگاه‌های دولتی به همدیگر است تا اطلاعات خود را با هم به اشتراک بگذارند.
 
در راستای ارائه خدمات دولت به صورت هوشمند، دولت سیزدهم گام‌های بلندی برداشته و آن را به یک تکلیف قانونی برای همه دستگاه‌ها تبدیل کرده است. بر اساس قانون بودجه امسال، همه دستگاهای اجرایی کشور که دارای خدمات عمومی هستند، مکلف شده‌اند که سه فعالیت انجام دهند، اول پنجره واحد خدمات هوشمند خود را راه اندازی کنند تا مردم از مراجعه به سامانه‌های متعدد آنها خودداری کنند. دوم حداقل یک سوم از خدمات پرکاربرد خود را به صورت هوشمند از طریق پنجره واحد خود ارائه دهند و سوم اینکه پنجره خدمات خود را به «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» که توسط وزارت ارتباطات تا دی ماه سال جاری راه اندازی می شود، متصل کنند؛ البته دستگاه ها دو تکلیف اول را باید تا پایان شهریورماه سال جاری به سرانجام می رساندند.
 
طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات، سازمان بهزیستی کشور، نهادی دولتی است که مسئولیت تامین سلامت اجتماعی جامعه را به عهده دارد و اصلی‌ترین دستگاه ارائه دهنده خدمات به نیازمندان در سراسر ایران است؛ بسیاری از گیرندگان خدمات بهزیستی به طور خاص نیازمند دریافت خدمات به صورت غیرحضوری و الکترونیکی هستند.
 
پیشخوان مجازی سازمان بهزیستی با ۱۰ خدمت در حال حاضر بر روی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی www.my.gov.ir قرار دارد که متقاضیان به صورت یکپارچه و با یک بار احراز هویت می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. برخی از پرکاربردترین خدمات پیشخوان بهزیستی عبارت است از:
 
فرزندخواندگی: درخواست فرزندخواندگی کودکان بدسرپرست یا بی سرپرست که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند به طور دائم یا موقت، یکی از پرکاربردترین خدماتی است که به طور الکترونیکی در سراسر کشور و با مراجعه به نشانی https://adoption.behzisti.ir/ ارائه می‌شود.
 
خدمات مشاوره: ارائه خدمات روانشناختی تخصصی و مشاوره‌ای به طور مجازی در زمینه‌های فردی، خانواده، زوج، تحصیلی، شغلی از طریق مراجعه به سامانه https://moshaver.behzisti.ir/ یکی دیگر از خدمات بهزیستی که با توجه به بالا بودن هزینه‌های مشاوره به صورت رایگان از طرف بهزیستی ارائه می‌شود.
 
 صدور، تمدید و ابطال پروانه: امکان صدور، تمدید و ابطال پروانه تاسیس موسسات غیردولتی تحت نظارت سازمان بهزیستی اعم از موسسات غیردولتی، انجمن‌ها و خیریه‌ها برای متقاضیان این امر فراهم شده است و با مراجعه به نشانی https://centers.behzisti.net/ امکان‌پذیر است.
 
پاسخگویی به شکایات مردمی: پاسخگویی به شکایات جامعه هدف بهزیستی و افزایش رضایتمندی ارباب رجوع از دیگر خدمات الکترونیکی این دستگاه به شمار می‌رود که با مراجعه به نشانی https://zrm.mcls.gov.ir/ قابل مطالبه و پیگیری است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.