باندپهن

باندپهن ثابت

October 10, 2022
13:49 دوشنبه، 18ام مهرماه 1401
کد خبر: 139329

مدیرعامل شرکت مخابرات: مکالمات تلفن ثابت تا سقف هزینه نگهداری رایگان است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: مکالمات تلفن ثابت تا سقف هزینه نگهداری برای مشترکان رایگان محاسبه می شود و این مهم در کاهش هزینه های سبد خانوار موثر است.
به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه خراسان جنوبی، مجید سلطانی در نشست خبری با اشاره به گلایه هایی از شهروندان در خصوص افزایش تعرفه تلفن های ثابت اظهار داشت: البته تعرفه ها افزایش نداشته است زیرا تعرفه شامل نرخ مکالمات می شود که هیچ افزایشی نداشته است.
 
وی یادآور شد: نرخ مکالمات درون استانی ۴۵ ریال، بین استانی۳۳۰ریال و ارتباط از ثابت به همراه حدود ۶۰۰ ریال است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه این نرخ از چند سال گذشته بدون تغییر همچنان اعمال می شود گفت: آنچه به عنوان افزایش هزینه مشاهده می شود بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار هزینه حداقل نگهداری یک خط تلفن است.
 
وی با تاکید بر اینکه این افرایش هزینه به نفع مشترکان خواهد بود تصریح کرد: خط تلفن چه استفاده بشود یا نشود حداقل هایی برای نگهداری هزینه دارد که بر اساس استدلالاتی شورای رقابت و ستاد تنظیم مقررات پذیرفته که وضعیت تلفن با بقیه خدمات متفاوت است.
  
سلطانی افزود: بر اساس مصوبه شورای رقابت و ستاد مقررات تنظیم بازار تصمیم گرفتیم تا یک سقف مشخص طبق همان هزینه نگهداری مکالمات رایگان باشد یعنی سرجمع هزینه خانوار ها در استفاده از مکالمات صوتی کاهش می یابد.
 
وی عنوان کرد: به طور مثال اگر در مرکز استانی ۱۵ هزار تومان هزینه نگهداری باشد تا این سقف مکالمات رایگان خواهد بود.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: از طرفی این در توسعه زیرساخت های مخابرات هم تاثیرگذار است.
 
وی یادآور شد بخشی از این هزینه ها در توسعه زیرساخت های مخابراتی استان استفاده خواهد شد لذا در آینده شاهد اثرات آن خواهیم بود.
 
 
سلطانی گفت: بر اساس صورت های مالی هنوز به نقطه سر به سر نرسیده ایم زیرا هر خط تلفن به طور میانگین ماهانه ۳۰ هزار تومان هزینه نگهداری دارد.
 
وی تاکید کرد: البته در روستاها هیچ افزایشی برای هزینه نگهداری خطوط ثابت اعمال نشده است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت :توسعه زیرساخت های مخابراتی و فناوری اطلاعات در دو بخش روستایی و شهری انجام می شود.
 
وی افزود: توسعه ضریب نفوذ در مناطق روستایی با هدایت مستقیم وزارت ارتباطات انجام می شود.
 
سلطانی ادامه داد: شرکت مخابرات در توسعه زیرساخت مناطق روستایی نقش مجری طرح را دارد لذا تمام طرح ها چه در بخش ثابت و سیار توسط وزارت ارتباطات ابلاغ می شود.
 
وی عنوان کرد: در استان خراسان جنوبی طبق آمار ارائه شده پیشرفت خوبی در توسعه زیرساخت های مخابراتی شاهد هستیم اما به خاطر پراکندگی جمعیت مشکلاتی وجود دارد.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به هدفگذاری انجام شده توسط وزارت ارتباطات گفت: توسعه زیرساخت های ارتباطی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان شهریور سال آینده به اتمام می رسد.
 
وی اظهار داشت: تلاش زیادی در مجموعه معاونت ارتباطات روستایی انجام شده تا این برنامه محقق شود.
 
سلطانی عنوان کرد :تا کنون در اجرای پروژه ها نیز کندی یا عقب ماندگی مشاهده نمی شود لذا هر آنچه که ابلاغ شود به استان ها دنبال خواهد شد.وی گفت: در سال جاری هیات مدیره مخابرات طرح جهادی توسعه فیبر نوری تصویب کرد که با ایده شرکت مخابرات شروع شده و در استان قزوین به عنوان نمونه اجرا شد.
 
وی اظهار داشت: این طرح به کل استان ها ابلاغ شده و به عنوان طرح نجما تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه طرح خراسان جنوبی نیز در مرحله تحلیل است گفت: با توجه به اولویت اختصاص یافته به زودی برای افتتاح طرح به خراسان جنوبی سفر خواهیم کرد.
 
وی توسعه زیرساخت فیبر نوری استان در راستای افزایش سرعت اینترنت و تقویت شبکه انتقال را از مزایای اجرای طرح نجما برشمرد.
 
سلطانی گفت: یکی از تاکیدات به مدیران مخابرات ارتباط گیری بیشتر با شرکت های دانش بنیان و افزایش حمایت از آنها است.
 
وی اظهار داشت :دو هدف کلان در سال جاری برای افزایش درآمدها در شرکت مخابرات دنبال می شود که یکی از آنها همین افزایش هزینه نگهداری خطوط تلفن ثابت است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: افزایش در آمد از راهبردهای اصلی شرکت مخابرات برای ادامه حیات است.
 
وی افزود: حدود ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم با شرکت مخابرات همکاری دارند لذا این شرکت پیشران توسعه صنعت آی سی تی کشور است.
  
مهندس سلطانی گفت: رشد این صنعت و اقتصاد در کشور وابسته به توسعه مخابرات است لذا این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد.
 
وی عنوان کرد: دنیا نیز به اهمیت این صنعت پی برده و در داخل کشور نیز باید به این مهم توجه کرد.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران کاهش هزینه را از دیگر راهبردهای مخابرات عنوان کرد و گفت: با کاهش هزینه ها می توانیم درتوسعه زیر ساخت ها موفق تر عمل کنیم .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.