تلفن همراه

گوشی

October 10, 2022
15:17 دوشنبه، 18ام مهرماه 1401
کد خبر: 139338

آنر X40 GT با اسنپدراگون ۸۸۸ در تاریخ ۲۱ مهر معرفی می‌شود

اینطور که به نظر می‌رسد، آنر قصد دارد گوشی X40 GT را در تاریخ ۱۳ اکتبر (سه روز دیگر) و با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ راهی بازار کند.
آنر قصد دارد یک مدل GT از سری آنر X40 را هم به‌زودی راهی بازار کند. این شایعه را هفته‌ی گذشته شنیدیم اما به نظر می‌رسد این خبر فراتر از یک شایعه بوده چرا که آنر به احتمال زیاد می‌خواهد سه روز دیگر یعنی در تاریخ ۱۳ اکتبر (۲۰ مهر) از گوشی آنر X40 GT رونمایی کند. آنر امروز این موضوع را تأیید و حتی تیزری را هم از این گوشی منتشر کرده است که به لطف آن توانستیم به بخشی از مشخصات فنی این محصول هم دسترسی داشته باشیم.
 
اینطور که به نظر می‌رسد، گوشی مورد انتظار آنر قرار است به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ به عنوان قلب تپنده مجهز شود. تراشه‌ای که مربوط به تقریبا دو نسل قبل است اما با این حال عملکرد آن در انجام کارهای پردازشی و گرافیکی آنقدر خوب هست که هنوز بتواند پاسخگوی نیاز کاربران باشد. این تراشه از ۸ هسته بهره می‌برد که شامل یک هسته از نوع Cortex-X1 با فرکانس ۲٫۸۴ گیگاهرتز، سه هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۴۲ گیگاهرتز و چهار هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز می‌شوند. همچنین تراشه‌ی آدرنو ۶۶۰ هم به عنوان پردازشگر گرافیکی در آن ایفای نقش می‌کند.
آنر X40 GT علاوه بر این‌ها روی پنل پشتی خود از سه دوربین بهره می‌برد که درون یک ماژول دایره‌ای شکل بسیار بزرگ قرار گرفته‌اند. ترتیب قرارگیری آن‌ها هم به شکل X است تا بدین ترتیب نشان‌دهنده‌ی سری خود گوشی یعنی X40 باشد.
این گوشی روی پنل جلوی خود یک حفره‌ی کوچک دارد که درون آن دوربین سلفی با اندازه‌ای نامشخص تعبیه شده است. هنوز اطلاعات زیادی در این رابطه در اختیار نداریم اما به احتمال بسیار زیاد پنل گوشی آنر X40 GT از نوع OLED و با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز خواهد بود چرا که مدل استاندارد از این سری یعنی آنر X40 که هم ارزان‌تر است و هم ضعیف‌تر، نمایشگری ۱۲۰ هرتزی از نوع AMOLED دارد و در نتیجه بعید به نظر می‌رسد مدل قدرتمندتر از این قابلیت بی‌بهره باشد. هنوز مشخص نیست آیا آنر X40 GT در بازار جهانی در دسترس قرار می‌گیرد یا خیر اما می‌دانیم در ابتدا در بازار چین به فروش خواهد رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.