تلفن همراه

گوشی

October 11, 2022
14:20 سه شنبه، 19ام مهرماه 1401
کد خبر: 139361

آیفون ۱۴ پرو مکس در تست‌ باتری نتوانست نسل قبلی خود را شکست دهد!

اپل آیفون ۱۴ پرو مکس را به یک صفحه‌نمایش فوق‌العاده باکیفیت مجهز کرده که ظاهرا بهترین نمایشگر در بین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار به شمار می‌رود. با این حال اما، این گوشی هوشمند نمی‌تواند به انتظارات کاربران در مورد شارژدهی و طول عمر باتری پاسخ مناسبی دهد و این موضوع را می‌توان از نتایج تست عمر باتری این گوشی هوشمند پرچم‌دار در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی آیفون ۱۳ پرو مکس به وضوح فهمید.
هزینه تعویض باتری آیفون ۱۴ حدود ۳۰ دلار بیشتر از نسل‌های قبلی است
مدت کوتاهی پس از عرضه آیفون ۱۴ پرو مکس، «دیسپلی میت» جایزه بهترین نمایشگر گوشی هوشمند سال ۲۰۲۲ را به این پرچم‌دار اعطا کرد. این گوشی اپل توانسته به بالاترین امتیاز یعنی +A دست پیدا کند و در جمع دیگر گوشی‌های هوشمند با چنین امتیازی قرار بگیرد. در ادامه، بنچمارک معتبر «DxOMark»، این گوشی هوشمند پرچم‌دار را در تست‌های باتری مورد بررسی قرار داده که نتایج آن نشان می‌دهد آیفون ۱۴ پرو مکس در حالت آماده به کار و در هنگام پخش ویدیو با کدک H.264 بیشتر از آیفون ۱۳ پرو مکس دوام می آورد.
 
اما همین گوشی هوشمند اپل در هنگام استفاده از وای فای و پردازش اپلیکیشن‌های مختلف، شارژدهی کمتری نسبت به نسل قبلی خود ارائه داده و چند دقیقه‌ای زودتر از آیفون ۱۳ پرو مکس شارژ آن به اتمام رسید. از نظر بنچمارک DxOMark، آیفون ۱۴ پرو مکس از لحاظ شارژدهی و طول عمر باتری جایگاه پانزدهم را در بین گوشی‌های هوشمندی که تاکنون بررسی کرده و جایگاه دوم را در بین گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار به دست آورده است.
 
باید اشاره کنیم که آیفون ۱۴ پرو مکس در این تست و بین گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار تنها نسبت به نسل قبلی خود عملکرد بهتری نشان نداده است. البته آیفون ۱۳ پرو مکس در هنگام استفاده از اپلیکیشن دوربین، انرژی بسیار زیادی مصرف می‌کند و این را در تست‌های قبلی این گوشی دیده بودیم، اما DxOMark چنین تستی را روی آیفون ۱۴ پرو مکس انجام نداده است. این گوشی هوشمند پرچم‌دار همچنین در هنگام شارژ (چه با شارژر سیمی و چه با شارژ بی‌سیم) سرعت نسبتاً پایینی را ارائه می‌دهد.
 
به غیر از بنچمارک DxOMark، وب‌سایت‌های دیگری نیز به بررسی طول عمر باتری قدرتمندترین پرچم‌دار سال ۲۰۲۲ اپل پرداختند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به وب‌سایت Tom’s Guide اشاره کرد. وب‌سایت مذکور در جدیدترین آزمایش خود در مورد طول عمر باتری آیفون ۱۴ پرو مکس اعلام کرده که این گوشی هوشمند با یک بار شارژ کامل به طور متوسط ۱۴ ساعت و ۴۲ دقیقه دوام می‌آورد. در آزمایشی مشابه، آیفون ۱۳ پرو مکس توانست ۱۲ ساعت و ۱۶ دقیقه شارژدهی ارائه دهد.
 
نکته‌ی جالب اما نتایج رده‌بندی این وب‌سایت است که همانند DxOMark از لحاظ طول عمر باتری، آیفون ۱۴ پرو مکس پس از ایسوس راگ فون ۶ پرو که شارژدهی آن حدود ۱۵ ساعت و ۳۰ دقیقه بوده، جایگاه دوم را بین گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار از آن خود کرده است. همچنین تست‌های انجام‌ شده توسط این وب‌سایت حاکی از آن هستند که باتری آیفون ۱۴ پرو مکس در نیم ساعت حدود ۴۲ درصد شارژ شده و این در برابر بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی سرعت شارژ بسیار کمی محسوب می‌شود.
 
اگرچه در مقایسه با آیفون ۱۳ پرو مکس با باتری ۴۳۵۲ میلی‌آمپر ساعتی، آیفون ۱۴ پرو مکس باتری کوچک‌تری با ظرفیت ۴۳۲۳ میلی‌‌آمپر ساعتی دارد اما به لطف بهره‌گیری از تراشه‌ی جدید A16 Bionic و نمایشگر پیشرفته‌تر، به طور کلی می‌توان گفت که آیفون ۱۴ پرو مکس در استفاده‌ی عمومی شارژدهی خوبی را به کاربران ارائه می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.