تبلت

تلفن همراه

October 12, 2022
11:22 چهارشنبه، 20ام مهرماه 1401
کد خبر: 139380

اپل احتمالا در 2024 با استفاده از فناوری OLED هیبریدی، آیپدهای باریک‌تری معرفی می‌کند

اپل ظاهرا قصد دارد با بهره‌مندی از فناوری OLED هیبریدی، تا سال 2024 آیپدهای باریک‌تری با مصرف انرژی کمتر را در دسترس کاربران قرار دهد.

به گفته منابع آگاه بازار، این شرکت احتمالا تا سال 2024 از فناوری OLED هیبریدی در آیپدها استفاده خواهد کرد.

فناوری اولد هیبریدی با ترکیب زیرلایه‌های گلس مستحکم و سخت اولد و استفاده از لایه نازک OLED انعطاف‌پذیر، امکان عرضه دستگاه‌هایی با پنل‌های OLED نازک‌تر را فراهم می‌کند. به نظر می‌رسد با توجه به اینکه پنل‌های این فناوری دیگر نیازی به لایه نور پس زمینه ندارند، ظاهرا به‌کارگیری این فرآیند، هزینه تولید پنل‌های جدید را نسبت به پنل‌های اولد منعطف کاهش می‌دهد.

در ماه آگوست برای اولین بار رسانه‌ای کره‌ای The Elec، در گزارشی به فناوری OLED هیبریدی اشاره کرد. حالا گفته می‌شود اپل ظاهرا تا سال 2024 این فناوری را به پنل‌های اولد انعطاف‌پذیری که در آیفون به کار برده می‌شود، ترجیح خواهد داد. یکی از دلایل چینن تغییری آن است که پنل‌های انعطاف‌پذیر به ویژه در نمایشگرهای با اندازه‌های بزرگ‌تر، احتمال مچاله شدن دارند.

به نظر می‌رسد اپل برای تولید این پنل‌ها، باید شرکت دیگری را وارد زنجیره تامین خود کرده و احتمالا از این فناوری در تولید آیپد پرو جدید 12.9 اینچی و مک بوک پرو استفاده خواهد کرد.

گزارش منتشر شده از سوی منبع آگاه بازار ادعا می‌کند که اپل از لحاظ مالی به تلاش‌های SMT تایوان برای توسعه ظرفیت تولید خود در این زمینه کمک کرده است.

در حال حاضر تنها دستگاه‌های اپل که از mini LED استفاده می‌کنند، مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی و آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی هستند. انتظار می‌رود هر سه دستگاه تا قبل از پایان سال با تراشه M2  بروز شوند.

طبق این گزارش، انتظار می‌رود اپل تا زمانی که فناوری OLED هیبریدی به بلوغ نرسد و آماده تجاری‌سازی شود، به استفاده از فناوری نور پس‌زمینه mini-LED ادامه می‌دهد. در نتیجه بعید است تا قبل از سال 2024 چنین تغییری اتفاق بیفتد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.