بازی

فناوری اطلاعات

October 15, 2022
9:42 شنبه، 23ام مهرماه 1401
کد خبر: 139419

بازی‌های ویدیویی برای جوانان با بیماری قلبی تشخیص داده نشده، می‌تواند خطرناک باشد

محققان توضیح داده‌اند که بازی‌های ویدیویی باعث بیش از اندازه تحریک شدن سیستم‌عای عصبی شده و بازی‌های جنگی چندنفره بیشترین تاثیر را دارند.
از زمان‌ها قبل گفته شده بود که افرادی با بیماری‌های قلبی زمینه‌ای ممکن است در ورزش‌های رقابتی با خطر ضربان قلب نامنظم قرار بگیرند که به آن آریتمی قلبی گفته می‌شود. اکنون محققان هشدار داده‌اند که برای جوانان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای قلبی، خطرات مشابهی در هنگام انجام بازی های رایانه‌ای نیز وجود دارد.
 
طبق گزارش یورونیوز و به نقل از مطالعه‌ای که در مجله Heart Rhythm منتشر شده، محققان هشدار می‌دهند که بازی می‌تواند یک «خطر جدی» برای کودکان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای ایجاد کند و حتی می‌تواند کشنده باشد.
 
از دست دادن هوشیاری در حین بازی و دلیل آن
آن‌ها در تحقیق خود مواردی از کودکانی را پیدا کردند که در حین بازی‌های رایانه‌ای، ناگهان هوشیاری خود را از دست می‌دهند. از دست دادن هوشیاری می‌تواند یک علامت هشدار دهنده قبل از حادثه جدی قلبی باشد. محققان گفته‌اند که در این شرایط، سیستم عصبی بدن بیش از حد تحریک شده و همین امر باعث می‌شود تا این دسته از کودکان، هوشیاری خود را از دست بدهند.
 
در بین 22 موردی که آن‌ها پیدا کردند، بازی چند نفره جنگی رایج‌ترین محرک برای از دست دادن هوشیاری بوده است. همچنین 4 مورد از آن‌ها منجر به مرگ شده و علائم گزارش شده در تمام موارد شامل تپش قلب، غش با دوباره به دست آوردن هوشیاری، حملات قلبی و درد قفسه سینه می‌شود. علاوه بر این، برای برخی کودکان مشکلات ریتم قلب تشخیص داده شده است.
 
«کلر لاولی»، محقق اصلی این پژوهش از مرکز قلب کودکان در شبکه بیمارستان‌های کودکان سیدنی استرالیا توضیح می‌دهد:
 
«بازی‌های ویدیویی می‌تواند خطری جدی برای برخی از کودکان مبتلا به بیماری‌های آریتمی باشد. همچنین آن‌ها در بیمارانی که دارای شرایط آریتمی مستعد اما اغلب ناشناخته هستند، می‌تواند کشنده باشند. کودکانی که در حین بازی‌های الکترونیکی ناگهان هوشیاری خود را از دست می‌دهند باید توسط متخصص قلب ارزیابی شوند، زیرا این می‌تواند اولین نشانه از یک مشکل جدی قلبی باشد.»
 
با توجه به نتایج این تحقیق، محققان هشدار می‌دهند که برای کودکان مبتلا به بیماری‌های قبلی، بازی‌های ویدیویی ممکن است جایگزین مطمئنی برای ورزش‌های فیزیکی نباشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.