امنیت

اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

October 15, 2022
17:46 شنبه، 23ام مهرماه 1401
کد خبر: 139453

فیلترینگ واتس‌اپ و اینستاگرام در شورای عالی فضای مجازی مطرح نشد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تشریح جزییات آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی گفت : وزیر ارتباطات رویکرد مثبتی به پیام‌رسان‌های بومی‌دارد و بر اجرای تکالیف در این زمینه مصمم است.
 
 
محمدحسن انتظاری درباره جزییات جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی افزود: عمده بحث مطرح شده در جلسه شورای عالی فضای مجازی درباره پیام‌رسان‌های داخلی بود و همه متفق القول بودند که پیام‌رسان‌های داخلی باید تقویت شوند.
 
وی اظهار داشت: طبق بررسی‌ها و گزارش وزارت ارتباطات که در این جلسه ارایه شد، کیفیت و حجم ارتباطات پیام‌رسان‌های داخلی افزایش یافته و این امیدوار کننده است که مردم نسبت به گذشته استقبال بیشتری از این پیام‌رسان‌ها داشته اند.
 
عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان یکی دیگر از موارد مطرح شده در جلسه شورای عالی فضای مجازی گفت: در این جلسه تاکید شد که تمهیدات برای تقویت این پیام‌رسان‌ها و تقویت زیرساخت‌های آنها باید مورد توجه وزارت ارتباطات قرار گیرد. وزارت ارتباطات نیز از منظر تجهیزات حمایت‌هایی را از پیام‌رسان‌های داخلی خواهد داشت تا آنها بتوانند پاسخگوی استقبالی که شده باشند.
 
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه این پیام‌رسان‌ها سرویس‌های پایداری ارایه می‌دهند و مخاطره ای هم روی آنها نیست، مردم از آنها استقبال می‌کنند.
 
انتظاری همچنین گفت: موضوع دیگر جلسه این بود که خیلی از کسب و کارها در حال کوچ به پیام‌رسان‌های بومی‌هستند و مشتریان آنها نیز توسعه پیدا کرده‌اند.
 
وی در پاسخ به اینکه آیا تکلیف جدیدی در راستای حمایت و توسعه پیام‌رسان‌های بومی ‌به وزارت ارتباطات ارایه شد یا نه گفت: وظایف وزارت ارتباطات و سایر نهادها در این زمینه در طرح کلان و معماری به روشنی آمده است و اکنون برمبنای همان مصوبات قبلی کار انجام می‌شود اما تنها تفاوتی که اتفاق افتاده این است که به نظر می‌رسد همت وزارت ارتباطات بر این است که این کار انجام شود. این تفاوت با دوره قبل وجود دارد و احساس می‌شود.
 
عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های مهم شبکه ملی اطلاعات پیشرفت و توسعه پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی بومی‌است، اضافه کرد: شخص وزیر و معاونین در جلسه فعال بودند و رویکرد مثبتی به این موضوع داشتند و همت آنها این است که تکالیف و مصوبات را در راستای حمایت و توسعه پیام‌رسان‌های بومی‌به انجام برسانند. گزارشات خود را نیز در همین راستا به شوری عالی فضای مجازی ارایه دادند.
 
انتظاری همچنین درباره سرانجام ادامه محدودیت‌های اینترنت و فیلترینگ واتس اپ و اینستاگرام گفت: درباره این پلتفرم‌ها و جایگزین شدن نمونه بومی‌آنها در جلسه اخیر شورا بحث نشد.
 
مرجع : مهر
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.