تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 15, 2022
20:56 شنبه، 23ام مهرماه 1401
کد خبر: 139465

مهمانی استارت‌آپ‌های ایرانی در جیتکس ۲۰۲۲

نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۲ میزبان ۱۰ استارت‌آپ ایرانی بود؛ استارت‌آپ‌هایی که هر کدام اگرچه در غرفه‌های نه چندان بزرگی در بخش پنجم سالن زعبیل- که به استارت‌آپ‌ها اختصاص داشت- حضور داشتند، اما اهداف و افق‌های تازه‌ای را در این رویداد دنبال می‌کردند. با این استارت‌آپ‌ها کمی بیشتر آشنا شویم:

داده‌کاوی ویراژرف کویر: این شرکت در زمینه مهندسی داده، یادگیری عمیق، برداشت و پردازش تصاویر سنجش از دور (وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین یا پهپاد) فعالیت می‌کند. هدف این شرکت توسعه پلت‌فرم‌های هوش مصنوعی پیشرفته برای حل مشکلات صنعتی است. ویرا کویر۶ سال است که متولد شده و در این مدت پنج محصول مختلف و مبتنی بر یادگیری عمیق را برای شرکت‌های برق توسعه داده است. جالب است بدانید که اغلب مدیران ارشد این شرکت را زنان تشکیل می‌دهند.

بهفالب: این شرکت که در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه علم و صنعت متولد شده، اولین نرم‌افزار فرآیندکاوی در ایران را ارائه داده است که به ایجاد تحول دیجیتال در سازمان‌ها کمک کرده و در واقع سامانه‌ای برای بهبود بهره‌وری و شفافیت فرآیندها و در نتیجه کاهش هزینه‌هاست. فرآیندکاوی، ابزاری موثر برای همسو شدن با مسیر تحول دیجیتال در جهت استخراج، تجزیه و تحلیل فرآیندهای مربوط به کسب‌و کارهاست و امکان همگام شدن سازمان‌ها و کسب و کارها با تغییرات بازار را در کمترین زمان ممکن فراهم می‌آورد.

مزدکس: شرکتی که ارائه‌دهنده پلت‌فرم معادلات نوین در سطح جهانی است. این پلت‌فرم امکان خرید و فروش رمزارز، املاک و مستغلات و حتی فلزات گرانبها را فراهم می‌آورد. با این حال بیشترین تمرکز مزدکس روی بازار رمزارزهاست و ظاهرا به این بازار با رویکردی نوآورانه نگاه می‌کند. مدیران مزدکس آن را فراتر از یک بستر مالی با رویکرد تکنولوژیک می‌دانند.

اینترک: یک شرکت ارائه‌دهنده ابزار بازاریابی برای هوشمندسازی فرآیندهای بازاریابی دیجیتال در زمینه اتوماسیون از قبیل ایمیل مارکتینگ، اس‌ام‌اس مارکتینگ و پوش مارکتینگ است. پلت‌فرم جامع اتوماسیون بازاریابی اینترک در واقع یک ابزار دقیق و کاربردی است که فعالیت‌های کسب و کارها  را در زمینه بازاریابی دیجیتال، هوشمند کرده و امکان تحلیل داده و دسته‌بندی مشتریان را با قابلیت‌های پیشرفته خود فراهم می‌آورد.

دلفین اسپادانا: شرکتی تولیدکننده سامانه‌های ردیاب خودرو و ارائه‌دهنده راهکارهای جامع و تخصصی در حوزه مدیریت ناوگان و ردیابی خودرو در صنایع مختلف است. این شرکت دوازده ساله، در پروژه‌های مختلفی به سازمان‌ها و شرکت‌های داخلی و خارجی در زمینه‌های کنترل دمای کابین خودرو، سنجش وزن بار، ردیاب خودرو، مدیریت سوخت، نگهداری و تعمیرات و حتی کنترل رفتار راننده، خدمات ارائه داده است.

لایف‌اند می: استارت‌آپی فعال در حوزه سلامت که به صورت تخصصی در زمینه ارائه تست‌های ژنتیکی فعالیت می‌کند. این شرکت با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و با اتکا به داده‌های به دست آمده از مراکز تحقیقاتی معتبر جهانی، امکان شناخت ویژگی‌های ژنتیکی افراد را فراهم کرده و در نهایت به شناخت بهتر از خود و ایجاد تغییر در سبک زندگی، کمک می‌کند.

استیماآنالیتیکز: یک پلت‌فرم مبتنی بر یادگیری ماشینی برای تحلیل‌های نیمه هوشمند داده‌هاست که در مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی فرا، شکل گرفته است. این مرکز 12سال است که با رویکردی علمی و نوآورانه در زمینه مشاوره مدیریت و ارائه خدماتی تخصصی در این زمینه مانند مدیریت تکنولوژی، مشاوره توسعه کسب و کار و مشاوره تحول سازمانی، به سازمان‌های بزرگ دولتی یا بنگاه‌های خصوصی، فعالیت می‌کند.

ست‌پلت: این استارت‌آپ در زمینه توسعه کشاورزی هوشمند فعالیت می‌کند و در واقع سامانه‌ای برای پایش مزارع با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای است. این سامانه به کمک بررسی اطلاعات مربوط به بافت خاک، نقشه رطوبت و پیش‌آگاهی از آفات احتمالی، امکان ثبت و پایش هفتگی اراضی زراعی را برای ذی‌نفعان بخش کشاورزی فراهم می‌کند.

موبیکار: این شرکت ارائه‌دهنده اولین پلت‌فرم مبتنی بر اینترنت اشیا برای خودروهای متصل در ایران است که در کنار ارائه راهکارهای سازمانی مانند بیمه مبتنی بر استفاده در خودرو، پیش‌بینی و پیشگیری تعمیرات خودرو، دیاگ ویژه تعمیرکاران، عیب‌یابی خودرو از راه دور و مدیریت ناوگان، محصولات سخت‌افزاری شامل دیاگ بلوتوثی و ردیاب خودرو هوشمند را تولید کرده و عرضه می‌کند.

اسمارت‌سیتی: این استارت‌آپ که با نام رسمی کانکت گروپ از 12 سال پیش فعالیتش را در مرکز فناوری دانشگاه شریف آغاز کرده است، در زمینه ارائه سیستم‌های داخلی و پردازش تصویر فعالیت می‌کند. این شرکت در سال‌های اخیر بیشتر بر پردازش تصاویر چندبعدی، دستگاه‌ها و راهکارهای مبتنی بر اینترنت اشیا، تحلیل بزرگ‌داده، استخراج داده و امنیت در سیستم‌های لینوکس متمرکز شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.