امنیت

اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 16, 2022
13:44 یکشنبه، 24ام مهرماه 1401
کد خبر: 139475

هکر مانگو ۵۰ میلیون دلار گرفت

اپلیکیشن جامعه فاینانس غیرمتمرکز مانگو حدود ۱۰۰ میلیون دلار از پول مسروقه را پس از موافقت با ماندن حدود ۵۰ میلیون دلار برای هکر، پس گرفت.
 
به گزارش ایسنا، این توافق به چند روز مذاکرات فشرده میان این هکر و مانگو که توسط جامعه دارندگان توکن خود اداره می‌شود، پایان داد. مدت کوتاهی پس از این دزدی، این هکر در گروه مدیتریت مانگو پیشنهادی را پست کرده و درخواست کرده بود بدهی‌های معوقه در این پلتفرم پاک شوند. چنین توافقی حتی پس از این که این هکر با بخشی از توکنهای مسروقه به آن رای داد، توسط اکثریت دارندگان توکن در مانگو تصویب نشد.
 
تیم مانگو سپس متقابلا پیشنهاد خود را ارائه کرد و به این هکر گفت: می‌تواند حدود ۵۰ میلیون دلار را در ازای بازگرداندن باقی پول مسروقه، نگه دارد و هیچ مجازات کیفری در کار نخواهد بود و بدهی معوقه هم پاک می‌شود.
 
مکسی‌میلیان اشنایدر از مانگو در پیامی در دیسکورد به بلومبرگ گفت: همین الان از بازگرداندن شدن پول مطلع شدیم. اعضای گروه قرار است برای گفت و گو درباره نحوه جبران ۶۷ میلیون دلار برای کاربران، دیدار کنند.
 
یک فرد با ارسال رشته توییت‌هایی، مسئولیت این هک را برعهده گرفت و اعلام کرد با تیمی همکاری کرده که استراتژی تردینگ بسیار سودآوری را هفته گذشته در مانگو اجرا کرد. این کاربر حاضر نشد هویت واقعی خود را اعلام کند. اشنایدر با اشاره به توییت این هکر، اعلام کرد برخلاف ادعای این هکر، اقدامات وی قانونی نبوده است.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، پولی که به این هکر پرداخت شده، احتمالا یکی از بزرگترین پرداختهایی است که به یک هکر داده شده است. پلتفرم فاینانس غیرمتمرکز پلی‌نت‌ورک بیش از یک سال پیش، به هکری که ۶۱۰ میلیون دلار از این پلتفرم به سرقت برده بود، شغل و پاداش برای بازگرداندن وجوه مسروقه پیشنهاد کرد. این پاداشها می توانند میلیونها دلار باشند اما به برنامه نویسانی پیشنهاد می‌شوند که آسیب پذیری‌ها را نشان می‌دهند، نه هکرهایی که پول به سرقت می‌برند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.