اپراتورها

امینت

تلفن همراه

October 16, 2022
14:46 یکشنبه، 24ام مهرماه 1401
کد خبر: 139478

شروع فعالیت محدود اپراتورهای ارسال پیامک خدماتی

مدیران شرکت‌های فعال در حوزه خدمات پیامک انبوه اعلام کردند که از دیروز توانسته‎اند با در نظر گرفتن تدابیر امنیتی محدود٬ فعالیت خود را از سر بگیرند.
 
دو روز گذشته (۲۲ مهر) به خاطر مسائل امنیتی فعالیت اپراتورهای پیامک خدماتی متوقف شد. به دنبال این اتفاق بسیاری کسب‌وکارها اعلام کردند که بعد از شروع محدودیت‌های بیش از دو هفته‌ای اینترنت و حالا هم قطع ارسال پیامک آنها عملا از انجام فعالیت باز مانده‌اند
 
یک روز بعد از این اتفاق حالا خبر می‌رسد برخی شرکت‌های فعال در حوزه خدمات پیامکی در جلسه‌ای با پلیس فتا توانسته‌اند شرایط برای فعالیت مجدد خود را فراهم کنند.
 
صالح حسن‌پور، مدیرعامل شرکت کندو که سرویس فعال در حوزه پیامک انبوه است در گفت‌وگو با راه‎پرداخت اعلام کرده که در جلسه امروز سرویس‌دهندگان پیامک خدماتی آنها به راه‌حل صددرصدی نرسیده‌اند و با ارائه راهکارهای کوتاه مدت توانسته‌اند شرایط فراهم کنند که سرویس این شرکت‌ها و ارائه خدماتشان از سر گرفته شود.
 
حسن‌پور در این مورد گفت: «راهکارهایی برای فعالیت دوباره سرویس‌دهندگان پیامک انبوه خدماتی ارائه شد که امکان ارائه این راهکارها را به خاطر مسائل امنیتی ندارم؛ اما به صورت کلی قرار است فیلتر کلمات به همراه فیلتر مشابه‌سازی کلمات حساس صورت گیرد و از طرف دیگر نیز بحث سخت‌گیری در ساختار شماره نیز مورد توجه ما باشد.»
 
او با اعلام اینکه در نظر گرفتن این سخت‌گیری‌ها در شرایط رخ داده که این سرویس‌دهندگان پیامکی هک نشده‌اند ادامه داد: «به دنبال هک سازمان‌های دولتی یا شرکت‌های دولتی و خصوصی که از سرشماره ارسال پیامک انبوه می‌کردند، پیام برای صدها هزار نفر ارسال و آنها دعوت به تظاهرات شده‌اند در این بین شرکت‌های سرویس‌دهندگان پیامک انبوه تقصیر ندارند که سرویس آنها قطع یا با محدودیت همراه شده است.»
 
او در مورد وضعیت فعالیت سرویس‎دهندگان پیامک انبوه گفت: «آنطور که اطلاع دارم ۷ اپراتور اصلی در این حوزه به همراه چند شرکت FCP که در این زمینه خدمات می‌دهند توانسته‌اند از امروز به فعالیت خود مجددا ادامه دهند. همچنین هر شرکتی هم که مانیتورینگ و تدابیر امنیتی جدید را روی سیستم خود وضع کرده براساس اولویت باز شده و حدودا از ساعت ۱۴ امروز توانسته‌اند با کار خود ادامه دهند از جمله شرکت‌های مطرحی چون کاوه نگار و مدیانا.»
 
طبق اظهارات او ارسال پیامک با سرشماره‌های ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ هم فعال شده هرچند محدودیت‌هایی در برخی شماره‌ها در این زمینه وجود دارد. حسن‌پور تاکید می‌کند که هنوز سرشماره‌های ۳۰۰۰ به دلیل اینکه در هفته‌های گذشته هک چندسازمان و ارسال پیام شرکت در تظاهرات با این سرشماره‌ها اتفاق افتاده محدود است و روی فعالیت آن حساسیت بیشتری وجود دارد.
 
حسن‌پور می‌گوید به دلیل شرایط حساس کشور و همچنین جلوگیری از ضرر کسب‌وکارها هرچند برایشان اعمال این مانیتورینگ جدید سخت است؛ آما آنها حاضر شده‌اند تدابیر و مانیتورینگ جدیدی روی سیستم ارسال پیامکی خود در نظر بگیرند تا دوباره سرویس‌های آنها فعال شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.