تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

October 16, 2022
15:14 یکشنبه، 24ام مهرماه 1401
کد خبر: 139480

اولین ساعت هوشمند فسیل با سیستم عامل Wear OS 3 معرفی شد

ساعت هوشمند فسیل Gen 6 Wellness Edition به تراشه اسنپدراگون 4100 پلاس مجهز و 299 دلار قیمت دارد.
بازار ساعت‌های اندرویدی از همیشه شلوغ‌تر است. پس از اینکه گوگل با پیکسل واچ وارد این بازار شد، حالا فسیل از اولین ساعت هوشمندش با سیستم عامل Wear OS 3 به نام Gen 6 Wellness Edition رونمایی کرده که 299 دلار قیمت دارد.
 
درست مانند ساعت هوشمند فسیل Gen 6 که سال گذشته معرفی شد، دستگاه جدید هم از چیپ اسنپدراگون +Wear 4100 استفاده می‌کند، اما برخلاف نسخه اصلی که به Wear OS مجهز شده بود، اولین محصول پوشیدنی فسیل با جدیدترین سیستم‌عامل ساعت هوشمند گوگل یعنی Wear OS 3 است.
تاکنون فقط پیکسل واچ، گلکسی واچ 4 و 5 سامسونگ و Montblanc Summit 3 به این سیستم‌عامل مجهز شده بودند. با این وجود، The Fossil Gen 6 Wellness Edition از برنامه‌هایی مانند اسپاتیفای و یوتیوب موزیک پشتیبانی می‌کند. هرچند دستیار گوگل ندارد، اما کاربران آن به الکسا دسترسی دارند.
 
«رابین وجورث»، سخنگوی فسیل این موضوع را تایید و اشاره کرد که مطمئن نیست چه زمانی دستیار گوگل برای ساعت‌های Wear OS 3 در دسترس قرار خواهد گرفت.
 
ویژگی‌های سلامت و تناسب اندام ساعت هوشمند فسیل
از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این ساعت می‌توان به برنامه جدید Wellness اشاره کرد که ویژگی‌های سلامت و تناسب اندام از جمله اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، مناطق ضربان قلب، تشخیص خودکار تمرین و تخمین تناسب اندام قلبی با استفاده از VO2 Max را به کاربران ارائه می‌کند.
 
این ساعت هوشمند همچنین دارای سیستم ردیابی خواب بهبود یافته و پایش مداوم ضربان قلب در خارج از تمرین است.
سایر مشخصات Gen 6 Wellness Edition شامل نمایشگر 1.28 اینچی OLED همیشه روشن، 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی می‌شود. این دستگاه در اندازه 44 میلی‌متری و با سه گزینه رنگ مشکی، نقره‌ای و رزگلد عرضه می‌شود.
 
اولین دستگاه‌های آن از 17 اکتبر (25 مهر) با قیمت 299 دلار از فروشگاه‌ها و وب‌سایت فسیل قابل خرید است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.