سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 16, 2022
15:34 یکشنبه، 24ام مهرماه 1401
کد خبر: 139481

ریزر اج رونمایی شد؛ کنسول اندرویدی OLED با تمرکز بر استریم بازی از طریق فضای ابری

کنسول گیمینگ ریزر اج با نمایشگر ۱۴۴ هرتز OLED و پردازنده‌ی G3X Gen 1 رونمایی شد. ریزر می‌گوید این کنسول در وهله‌ی اول بر استریم بازی ازطریق سرورهای ابری یا کامپیوتر اتکا می‌کند.
پس از مدت‌ها شایعه‌ی ضدونقیض، ریزر سرانجام کنسول قابل حمل اندرویدی Razer Edge را رونمایی کرد. پیش‌تر تصویری منتسب به این کنسول را دیده بودیم و آن‌طور که در رندرهای رسمی می‌بینیم، ریزر اج طراحی ظاهری بسیار جذاب‌تری نسبت‌به قبل دارد.
 
ریزر قصد دارد مدلی از کنسول دستی اج را که صرفاً از وای فای پشتیبانی می‌کند با قیمت ۳۹۹٫۹۹ دلار در ژانویه‌ی ۲۰۲۳ (دی و بهمن ۱۴۰۱) عرضه کند. در اوایل سال آینده‌ی میلادی شاهد عرضه‌ی مدل 5G این کنسول نیز خواهیم بود. ریزر در اقدامی مشابه شرکت ولو، گفته است که علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت پنج دلار کنسول اج را برای خود رزرو کنند.
 
کنسول دستی ریزر اج بر گیمینگ ابری متمرکز است و با سرویس‌های Xbox Cloud Gaming و Nvidia GeForce Now سازگاری ویژه‌ای دارد. ریزر می‌گوید که کاربر می‌تواند ازطریق اپلیکیشن Steam Link بازی‌های پلتفرم کامپیوتر را مستقیماً روی اج استریم کند. در این حالت کنسول اج بازی‌ها را با نرخ حداکثر ۱۴۴ فریم‌برثانیه اجرا خواهد کرد. کنسول ریزر اج مجهز به سیستم‌عامل اندروید ۱۲ است و با پردازنده‌ی Qualcomm G3X Gen 1 دردسترس قرار می‌گیرد.
 
ریزر اج برخلاف دستگاه‌هایی مثل کنسول گیمینگ جدید لاجیتک، در واقع تبلتی ۶٫۸ اینچی است که می‌توان آن را از کنترلرش جدا کرد (امکان جدا کردن کنسول لاجیتک از کنترلر وجود ندارد). ریزر از کنترلر کنسول جدیدش با نام Kishi V2 Pro یاد می‌کند. این کنترلر افزون‌بر بهره‌مندی از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون از سیستم بازخورد هپتیک پشتیبانی می‌کند. ریزر فعلاً Kishi V2 Pro را به‌صورت جداگانه نمی‌فروشد.
 
ریزر اج نمایشگر ۶٫۸ اینچ OLED با وضوح فول HD پلاس (۲٬۴۰۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل) و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز دارد و از هشت گیگابایت رم LPDDR5 و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌گیرد. کنسول گیمینگ ریزر مبتنی‌بر بلوتوث ۵٫۲ است و از وای‌فای 6E نیز پشتیبانی می‌کند. این مشخصه باعث می‌شود ریزر اج با شماری از سریع‌ترین روترهای مدرن نظیر Nest Wifi Pro و Eero Pro 6E سازگار باشد.
 
کنسول ریزر اج در بخش جلویی دوربین دارد تا بتوانید هم‌زمان با تجربه‌ی بازی، در توییج استریم کنید. ریزر می‌گوید کنسول گیمینگش باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد. به احتمال زیاد این باتری نمی‌تواند شارژدهی طولانی‌مدت را برای این کنسول تضمین کند.
ریزر اج فرم‌فکتوری جدید محسوب نمی‌شود، اما احتمالاً با برچسب قیمت ۳۹۹٫۹۹ دلاری می‌تواند در دل کسانی که به‌دنبال کنسولی دستی می‌گردند جا باز کند. قیمت این کنسول حدودا ۵۰ دلار بیشتر از کنسول لاجیتک است، اما در عوض ریزر اج سخت‌افزار قوی‌تری دارد.
 
اگر ریزر اج با نمایشگر باکیفیتش بتواند بازی‌های ابری و بازی‌های اندرویدی را به‌خوبی اجرا کند، احتمالاً یکی از جذاب‌ترین دستگاه‌های سال ۲۰۲۳ لقب خواهد گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.