سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

October 16, 2022
17:12 یکشنبه، 24ام مهرماه 1401
کد خبر: 139487

شمارش معکوس برای حراج مجموعه ارزشمند مالک مایکروسافت

با نزدیک شدن به موعد حراج مجموعه گران‌قیمت مالک سابق «مایکروسافت»، جزئیات بیشتری درباره آثار این مجموعه هنری منتشر می‌شود و بر این اساس فرصت خرید یکی از نقاشی‌های ارزشمند «پل سزان» نیز برای علاقه‌مندان فراهم خواهد شد.
 
 
به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز،‌ نقاشی‌های «پل سزان» و «لوسین فروید» از جمله آثار هنری به شمار می‌روند که ماه آینده میلادی به عنوان بخشی از مجموعه هنری یک میلیارد دلاری «پل آلن» ـ مالک سابق شرکت «مایکروسافت»‌ ـ فروخته خواهند شد.
 
مسوولان حراجی «کریستیز» از این مزایده به عنوان «فروش قرن» یاد می‌کنند و قرار است در جریان آن مجموعه هنری متشکل از ۱۵۰ اثر هنری که ۵۰۰ سال از تاریخچه هنر را در برمی‌گیرند، برای فروش ارائه شوند.
 
از جمله آثار قابل توجه این مجموعه به نقاشی منظره «کوه سنت ویکتور» اثر «پل سزان» می‌توان اشاره کرد که به ارزش تقریبی ۱۲۰ میلیون دلار در این حراجی ارائه خواهد شد.
 
مسوولان حراجی کریستیز اعلام کرده بودند، انتظار می‌رود سود حاصل از فروش این مجموعه هنری به یک میلیارد دلار برسد.
 
«کوه سنت ویکتور» اثر «پل سزان»
 
تابلو نقاشی «جنگل توس‌» که در سال ۱۹۰۳ میلادی توسط «گوستاو کلیمت»‌ خلق شده است و منظره‌ای از درختان با برگ‌های نارنجی را به تصویر می‌کشد، یکی دیگر از آثار ارزشمندی است که در این حراجی به فروش گذاشته می‌شود. ارزش این نقاشی بیش از ۹۰ میلیون دلار برآورد شده است. «آلن»‌ برای خرید این نقاشی ۴۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۶ پرداخت کرده بود.
 
مجموعه سه‌گانه «سه نقاشی خودنگاره» اثر «فرانسیس بیکن» به ارزش ۲۵ میلیون دلار و نقاشی «نیایش مریم مقدس» اثر «ساندور بوتیچلی» به ارزش ۴۰ میلیون دلار از جمله دیگر آثار قابل‌توجه این مجموعه محسوب می‌شوند.
 
مدیر این حراجی بیان کرد: «آلن مردی بود که به معنای واقعی آثار هنری و اهمیت تک تک آن‌ها را درک می‌کرد».
 
«آلن» در سال ۲۰۱۸ و در سن ۶۵ سالگی درگذشت. او به همراه «بیل گیتس» در سال ۱۹۷۵ شرکت «مایکروسافت» را تاسیس کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.