سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

October 19, 2022
12:45 چهارشنبه، 27ام مهرماه 1401
کد خبر: 139584

مایکروسافت سرانجام تب‌ها را به File Explorer ویندوز 11 اضافه کرد

همراه با این قابلیت، ویژگی‌های دیگری از جمله اضافه شدن Task Manager به نوار وظیفه و گزینه‌های پیشنهادی نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است.
 
پس از آپدیت 2022 ویندوز 11 که ماه گذشته منتشر شده بود و ویژگی‌های جدیدی با آن ارائه شد، حالا مایکروسافت قابلیت‌های بیشتری را به سیستم عامل خود اضافه کرده. از جمله ویژگی‌های جدید ویندوز 11 می‌توان به اضافه شدن برگه‌ها در File Explorer و میانبر Task Manager به تسکبار اشاره کرد.
 
کاربران ویندوز از سال‌ها قبل منتظر اضافه شدن برگه‌ها به File Explorer بوده‌اند و حالا این ویژگی با طراحی جدیدی ارائه شده که دسترسی سریع به پوشه‌ها یا یافتن فایل‌های دلخواه را نیز آسان‌تر می‌کند. طراحی جدید File Explorer شامل برگه‌هایی برای پیمایش چندین پوشه در یک پنجره واحد و امکان جابجایی آزادانه بین برگه‌ها را فراهم می‌کند.
 
مایکروسافت در ابتدا چهار سال پیش این قابلیت را تحت عنوان Sets در ویندوز 10 آزمایش کرده بود اما هرگز در دسترس کاربران قرار نگرفت.
 
برگه‌ها سرانجام به File Explorer اضافه شده‌اند
 
سایر قابلیت‌های جدید ویندوز 11
ویژگی Suggested Actions نیز اکنون به ویندوز‌ 11 اضافه شده که کار کردن با سیستم عامل جدید مایکروسافت را راحت‌تر می‌کند. با وجود این قابلیت، اگر شماره تلفنی را کپی کنید، ویندوز ‌11 یک پیغام فوری ایجاد خواهد کرد تا بتوانید از طریق Skype ،Teams یا Phone Link با آن شماره تماس برقرار کنید. همچنین اگر تاریخی را کپی کرده باشید، امکان دسترسی سریع به تقویم وجود دارد.
 
علاوه بر این، کاربران ویندوز 11 از مدت‌ها قبل خواستار بازگشت میانبر Task Manager به تسکبار یا نوار وظیفه بوده‌اند و مایکروسافت اکنون آن را ارائه کرده است. اکنون با کلیک راست کردن روی نوار وظیفه، می‌توانید Task Manager را اجرا کنید. تجربه اشتراک‌گذاری در ویندوز‌ 11 نیز با دسترسی سریع به برنامه‌هایی مانند Photos ،Xbox و موارد دیگر بهبود پیدا کرده است.
 
اقدامات پیشنهادی ویندوز 11
 
ظاهرا تمام این ویژگی‌ها در به‌روزرسانی جدید ویند‌وز 11 ارائه شده‌اند که برای دریافت آن می‌توانید همین حالا از Windows Update اقدام کنید. در غیر این صورت، مایکروسافت همراه با به‌روزرسانی امنیتی نوامبر 2022 این ویژگی‌ها را ارائه خواهد کرد.
 
مایکروسافت همچنین قصد دارد در پایان ماه جاری میلادی برنامه به‌روز‌شده Photos را برای ویندوز 11 منتشر کند. این برنامه جدید شامل یک رابط جدید برای گالری و امکان ساخت گالری خاطره‌انگیز از تصاویر قدیمی OneDrive می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.