فناوری اطلاعات

October 24, 2022
19:22 دوشنبه، 2ام آبانماه 1401
کد خبر: 139719

استرالیا از «فیت بیت» شکایت می کند

رگولاتور رقابت استرالیا فرایند برگزاری دادگاهی علیه فیت بیت را فراهم می کند زیرا مدعی است این شرکت با ادعاهای جعلی یا گمراه کننده درباره گارانتی محصولاتش، مصرف کنندگان را گمراه کرده است.
به گزارش رویترز، رکمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا(ACCC) اعلام کرد بین می ۲۰۲۰ تا فوریه ۲۰۲۲ میلادی فیت بیت ادعا می کرد مشتریان نمی توانند در صورت پس دادن کالای معیوب در بازه زمانی ۴۵ روز پس از خرید یا بارگیری، وجه کامل را دریافت کنند. این امر برخلاف قوانین مصرف کننده استرالیا است.
 
جینا کاس-گات لیب مدیر ACCC در این باره می گوید: تمام مشتریان به طور خودکار از حقوق مصرف کننده بهره می برند که نمی توان آن را استثنا و محدود کرد یا تغییر داد. حقوق گارانتی مصرف کننده علاوه بر هر نوع ضمانت دیگری است که توسط تولید کنندگان ارائه می شود.
 
این رگولاتور اعلام کرد قانون مصرف کننده استرلیا بازه ۴۵ روزه برای بازپرداخت وجه و همچنین حقوق مصرف کننده در خصوص تعویض کالاهای معیوب را با توجه به آنکه کالای مذکور چه زمان خریده شده، اعمال نمی کند.
 
علاوه بر آن فیت بیت به مشتریانش اعلام کرده بود آنها به محض دریافت جایگزین یک کالای معیوب، در صورتیکه ضمانتنامه محدود ۲ ساله کالا برای دستگاه اولیه منقضی شده باشد، آنها مجاز به دریافت کالای جایگزین دوم نیستند.
 
فیت بیت به گوگل تعلق دارد و تاکنون به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخی نداده است.
 
ACCC خواستار جریمه این شرکت شده و مدعی است پرونده علیه آن شامل ۵۸ نمونه از مشتریانی است که هنگام شکایت از دستگاه های معیوب توسط فیت بیت گمراه شده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.