فناوری اطلاعات

October 25, 2022
14:44 سه شنبه، 3ام آبانماه 1401
کد خبر: 139738

جریمه فروشگاه آنلاین به علت نشت اطلاعات ۲.۵ میلیون کاربر

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا از جریمه فروشگاه آنلاین دریزلی و مدیرعامل آن به علت نشت اطلاعات ۲.۵ میلیون کاربر در فضای مجازی خبر داد.
به گزارش انگجت، کمیسیون تجارت فدرال قصد دارد به دنبال وقوع این مشکل امنیتی، مقدار اطلاعات شخصی را که دریزلی می‌تواند از کاربران جمع‌آوری کند، محدود کند. این فروشگاه آنلاین توسط اوبر در سال ۲۰۲۱ خریداری شده بود و مدیر اجرایی آن، جیمز کوری رلاس، در سال ۲۰۱۸ در مورد مسائل امنیتی آن هشدار داده بود.
 
کمیسیون تجارت فدرال آمریکا تصریح کرده دریزلی نتوانسته به اندازه کافی و با دقت از اطلاعات کاربران خود محافظت کند. مشکل امنیتی یادشده مربوط به سال ۲۰۲۰ بوده که سرانجام اطلاعات ۲.۵ میلیون کاربر را در معرض دید قرار داد.
 
دریزلی جزئیات اطلاعات کاربران مانند ایمیل، آدرس پستی، شماره تلفن و حتی اطلاعات منحصر به فرد دستگاه الکترونیکی آنها را ذخیره می‌کند. همچنین اطلاعات موقعیت جغرافیایی و برخی داده‌های قابل خریداری از اشخاص ثالث هم به دست هکرها افتاده است. هکرها توانستند از این داده‌ها برای نفوذ به سرورهای دریزلی و استفاده از آنها برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کنند.
 
کمیسیون تجارت فدرال آمریکا می‌گوید دریزلی در زمینه ارائه «ضمانت‌های معقول» برای محافظت از کاربران و حل مشکلات امنیتی خود شکست خورده و جریمه خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.