سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 25, 2022
17:48 سه شنبه، 3ام آبانماه 1401
کد خبر: 139754

واردات تراشه چین ۱۲.۴ درصد کاهش یافت

طبق داده های رسمی گمرک چین، واردات تراشه این کشور در ماه سپتامبر ۱۲.۴ درصد کاهش یافته است.
به گزارش رویترز، این کاهش در حالی اتفاق می افتد که تنش میان چین و آمریکا افزایش یافته و کمبود تراشه در مقیاس جهانی ادامه دارد. براساس آمار، این کشور آسیایی در سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی ۴۷.۶ میلیارد تراشه وارد کرد، حال آنکه این شاخص در سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی ۵۴.۳ میلیارد واحد بود. ارقام مذکور نشان دهنده روند نزولی واردات سالانه تراشه در چین است.
 
در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی، چین ۴۱۷.۱ میلیارد واحد تراشه وارد کرد که در مقایسه سالانه نشان دهنده ۱۲.۸ درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن است.
 
در ۲۰۲۱ میلادی تنش بین چین و آمریکا به دلیل سیاست های مربوط به تراشه و کمبود جهانی آن سبب شد بسیاری از شرکت ها در چین انبوهی از ذخایر جمع آوری کنند.
 
داده های جداگانه از دفتر آمار ملی چین نشان می دهد در مقایسه سالانه تولید داخلی تراشه در سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی ۱۶.۴ درصد کاهش یافته و به ۲۶.۱ میلیارد واحد رسیده است. از سوی دیگر در ۹ ماهه نخست ۲۰۲۲ میلاد کل تولید داخلی تراشه نیز ۱۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۲۴۵ میلیارد واحد رسیده است.
 
دستیابی به خودکفایی در صنعت تراشه سازی در چین یکی از سیاست های اصلی دولت این کشور است، به خصوص در زمانیکه دولت آمریکا با اعمال تحریم هایی پیشرفت آن در بخش نیمه رسانا را هدف گرفته است.
 
تحریم های آمریکا سبب شده بسیاری از شرکت های بین المللی سازنده تجهیزات تراشه سازی از تامین نیاز شرکت های چینی از جمله YMTC ، SMIC و تولید کنندگان تراشه های هوش مصنوعی پیشرفته در این کشور خودداری کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.