باندپهن

باندپهن ثابت

October 26, 2022
11:17 چهارشنبه، 4ام آبانماه 1401
کد خبر: 139777

بیدخام: ارگان‌ها و سازمان‌ها بزرگترین بدهکاران مخابرات هستند/ افزایش تعداد مشترکان خارجی

سخنگوی شرکت مخابرات گفت: مبالغ بدهی مشترکان متفاوت است؛ مشترکان خانگی، تجاری و ارگانی و سازمانی جزو مشتریان ما محسوب می‌شود که حجم قابل توجهی از بدهکاران به شرکت مخابرات را مشترکان ارگانی و سازمانی هستند.
محمدرضا بیدخام در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت مخابرات خط‌های تلفن ثابتی که بدهی دارند را مسدود می‌کند؟ گفت: شرکت مخابرات با خطوطی که بدهی دارند مطابق با مصوبات سازمان تنظیم مقررات، برخورد می‌کند. اگر مشتری برای تصفیه حساب به شرکت مخابرات اقدام نکند مطابق با قانون بعد طی پروسه 13 ماهه شرکت مخابرات اقدام به جمع‌آوری خط مشترک می‌کند.
 
وی ادامه داد: اگر  مشترک خط ثابت بدهی را پرداخت کرد در صورت موجود بودن خط برای مشترک وصل خواهند شد و در صورت ناموجود بودن خط قدیمی، خط جدید به مشترک داده خواهد شد.
 
سخنگوی شرکت مخابرات با رد خبر افزایش تعرفه شرکت مخابرات در زمینه تلفن‌های خانگی، تصریح کرد: پیشنهادی کمیسیون تنظیم مقررات باهدف افزایش تعرفه شرکت مخابرات تنظیم و این پیشنهاد مورد موافقت شورای رقابت قرار گرفت و به ستاد تنظیم بازار ارسال شد.
 
بیدخام با اشاره بررسی این پیشنهاد از سوی ستاد تنظیم بازار و ابلاغ یک دستورالعمل به شرکت مخابرات، افزود: دستورالعمل ستاد تنظیم بازار نحوه تنظیم هزینه‌های ماهیانه و خدمات مکالمات صوتی مشترکان را به شرکت مخابرات اعلام می‌کرد که مطابق با آن مشترکان تهرانی با پرداخت ماهیانه 20 هزارتومانی از  آیتم خدمات صوتی در صورت حساب مشتریان بهره می‌گیرند و مشتریان با پرداخت این مبلغ می‌توانند از 4هزار و 444 دقیقه مکالمه بین شهری و  یا 592 دقیقه مکالمه بین استانی و 312 دقیقه مکالمه همراه بهره‌مند شوند.
 
وی با بیان اینکه نحوه ارائه خدمات به استان‌ها با تهران متفاوت است، گفت: در سایر استان‌ها مشتریان با پرداخت 15 هزار تومان در صورت حساب آنها می‌توانند 3هزار و 333 دقیقه مکالمه بین شهری، 444 دقیقه مکالمه بین استانی و 238 دقیقه مکالمه با همراه استفاده کنند. همچنین در سایر شهرها مشترکان به منظور استفاده از این خدمات با پرداخت 10 هزار تومان در صورت حساب می‌توانند از 2 هزار و 666 دقیقه مکالمه بین شهری، 355 دقیقه بین استانی و  190 دقیقه مکالمه همراه بهرمند شوند.
 
به گفته بیدخام؛ شرکت مخابرات افزایش تعرفه در هیچ بخشی اعمال نکرده است و تعرفه‌ها ثابت ماندند.
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا مشخص شده است که کدام مشترکان بیشترین بدهی را شرکت مخابرات دارند؟ گفت: مبالغ بدهی مشترکان متفاوت است مشترکان خانگی، تجاری و ارگانی و سازمانی جزو مشتریان ما محسوب می‌شود که حجم قابل توجهی از بدهکاران به شرکت مخابرات را مشترکان ارگانی و سازمانی هستند.
 
بیدخام تعداد مشترکان خانگی در کشور را حدود 29 میلیون مشترک دانست و افزود: در سال‌های اخیر شاهد کاهش تعداد مشترکان خانگی نبودیم  و حتی گزارش‌های مبنی بر افزایش تعداد مشترکان خارجی به ‌دست ما رسیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.