تلفن همراه

گوشی

October 28, 2022
12:52 جمعه، 6ام آبانماه 1401
کد خبر: 139812

دکمه‌های ثابت احتمالاً جایگزین دکمه‌های کلیکی آیفون ۱۵ پرو خواهد شد

طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده، اپل می‌تواند سال آینده دکمه‌های صدا و پاور کلیکی (متحرک) آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس را با دکمه‌های ثابت جایگزین کند. «مینگ چی کو»، تحلیلگر معروف و باسابقه‌ی محصولات اپل، این شایعه را با زمانی که آیفون ۷ دکمه‌ی کلیکی هوم را با دکمه‌ی هوم ثابت جایگزین کرد، مقایسه و بررسی کرده است.
 
 
کو پیش بینی کرده که این تغییر در مدل‌های رده‌بالای آیفون یعنی آیفون ۱۵ پرو و آیفون  پرو مکس که نیمه‌ی دوم سال آینده عرضه می‌شوند، اتفاق خواهد افتاد. او در رابطه با این موضوع گفت: «جدیدترین بررسی‌های من نشان می‌دهد که دکمه‌های صدا و پاور در دو مدل جدید آیفون ۱۵ ممکن است از طراحی دکمه‌های ثابت (مشابه طراحی دکمه هوم آیفون ۷/۸/SE2 و ۳) بهره ببرند و جایگزین دکمه‌های متحرک شوند.آیفون 15 پرو
 
با این تفاسیر به احتمال زیاد این تغییر را در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس خواهیم دید. البته شاید آیفون ۱۵ اولترای شایعه شده نیز از این تغییر بهره ببرد، اما در هر صورت مدل‌های غیر پروی سری آیفون ۱۵ یعنی گوشی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از همان دکمه‌های همیشگی استفاده خواهند کرد.
 
همچنین طبق اعلام این تحلیلگر معروف، اپل برای برای شبیه‌سازی احساس کلیک کردن دکمه‌ها هنگام فشردن آن‌ها توسط کاربران، همانند دکمه‌ی هوم آیفون ۷، از موتورهای تاپتیک (لرزشی) در سری جدید آیفون ۱۵ بهره خواهد برد. با توجه به این تغییر طراحی شایعه شده، تعداد موتورهای تاپتیک مورد استفاده در هر آیفون از یک به سه عدد افزایش خواهد یافت. در نتیجه، تأمین‌کنندگان موتور تاپتیک اپل یعنی Luxshare ICT (به عنوان تأمین‌کننده اصلی) و AAC Technologies (به عنوان تأمین‌کننده‌ی دوم) نقش بسیار پررنگی در سری جدید گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار اپل ایفا خواهند کرد.
 
به غیر از این شایعات متعددی در مورد مدل‌های پرو آیفون ۱۵ در رسانه‌های خبری مطرح شده که بر اساس آن‌ها، این گوشی‌ها احتمالا لنز پریسکوپی با زوم اپتیکال ۱۰ برابر خواهند داشت. در حقیقت انتظار می‌رود آیفون ۱۵ پرو مکس و آیفون ۱۵ پرو مجهز به سنسور تله فوتو با عملکرد پریسکوپی باشند که قابلیت زوم اپتیکال ۱۰ برابری یا بیشتر را در مقایسه با محدودیت فعلی ۳ برابری به کاربران این گوشی هوشمند ارائه می‌دهند.
 
همچنین با توجه به سیاست جدید اتحادیه‌ی اروپا که چند هفته‌ی گذشته رسما به تصویب رسید، سری آیفون ۱۵ اپل اولین سری جدید این شرکت خواهد بود که از درگاه شارژ USB-C به عنوان یک استاندارد جهانی بهره می‌برد. اپل در سری آیفون ۱۴ که اخیرا روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند شده، از رویکرد تقسیم پردازنده‌ها استفاده کرده که بر این اساس، در نسخه‌های غیر پرو آیفون ۱۴ از تراشه‌ی ۵ نانومتری A15 و در نسخه‌های پرو از تراشه‌ی ۴ نانومتری A16 بهره برده است.
 
با توجه به شواهد موجود احتمالاً همین رویکرد را در سری آیفون ۱۵ نیز خواهیم دید و انتظار می‌رود که گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس نیز به تراشه‌ی ۳ نانومتری A17 جدید اپل مجهز شوند. آن طور که به نظر می‌رسد اپل در سال آینده مدل‌های آیفون ۱۵ را با اندازه‌های نمایشگر مشابه‌ سری آیفون ۱۴ معرفی خواهد کرد. برخی شایعات حاکی از آن است که حفره‌ی نمایشگر همچنان بخشی از صفحه‌نمایش سری آیفون ۱۵ برای میزبانی از دوربین سلفی دوگانه خواهد بود.
 
انتظار می‌رود که در هفته‌های آینده خبرهای بیشتری در مورد گوشی‌های جدید سال ۲۰۲۳ اپل در رسانه‌های خبری مطرح شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.