تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 28, 2022
15:16 جمعه، 6ام آبانماه 1401
کد خبر: 139816

راهکار تجارت الکترونیک فرامرزی چین چیست؟

خوشه‌های صنعتی بیشتری در چین با سودهای سنتی تجارت خارجی به گسترش تجارت جهانی و ایجاد برند به وسیله صادرات از طریق تجارت الکترونیکی فرامرزی دست یافته‌اند.
 
به نقل از چاینادیلی، گزارش در مورد توسعه خوشه‌های صنعتی صادرات چین با استفاده از تجارت الکترونیک فرامرزی که توسط فروش جهانی آمازون در گوانگژو، مرکز استان گوانگدونگ منتشر شده است، نشان می‌دهد خوشه‌های صنعتی صادرات چین با استفاده از چنین بسترهایی تحول و ارتقا را سرعت بخشیده‌اند و روند موثری را از مناطق ساحلی مرفه گرفته تا مناطق داخلی غربی نشان می‌دهد.
 
این گزارش با هدف قرار دادن ۱۷ خوشه صنعتی، مناطق عمده‌ای از جمله دلتای رود مروارید و دلتای رودخانه یانگ تسه، منطقه اقتصادی تنگه غربی و بخش‌های شمالی، مرکزی و غربی چین را پوشش می‌دهد.
 
پنگ جیاکی، معاون رئیس آمازون چین گفت: صادرات چین، به‌عنوان شکل جدیدی از تجارت خارجی، با استفاده از تجارت الکترونیک فرامرزی در چند سال گذشته انعطاف‌پذیری زیادی از خود نشان داده و پتانسیل تجاری بیشتری را در بازار جهانی آزاد کرده است.
 
وی ابراز کرد: صادرکنندگان چینی در خوشه‌های صنعتی سودمند پتانسیل و سرزندگی زیادی در تحقیق و توسعه، طراحی، نوآوری محصول، ساخت برند و توسعه جهانی نشان داده‌اند.
 
اداره کل گمرک چین اعلام کرد که حجم واردات و صادرات تجارت الکترونیک فرامرزی چین در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱.۹۸ تریلیون یوان (۲۸۷.۳ میلیارد دلار) بوده که نسبت به‌ مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.
 
صادرات تجارت الکترونیک به ۱.۴۴ تریلیون یوان رسید که یک افزایش سالانه ۲۴.۵ درصدی است.
 
بر اساس این گزارش، به‌طور جداگانه، حجم صادرات تجارت الکترونیک فرامرزی این کشور از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ سالانه حدود ۴۰ درصد رشد داشته است.
 
پنگ افزود: نسل جدید مصرف‌کنندگان به نیروهای اصلی رشد در تجارت الکترونیک جهانی تبدیل شده‌اند و فرصت‌های بازار فوق‌العاده‌ای را برای صادرکنندگان چینی به ارمغان می‌آورند.
 
بر اساس این گزارش، طی سال‌ها، تعداد فزاینده‌ای از صادرکنندگان چینی با سودهای سنتی در تجارت خارجی، مسیر دیجیتالی‌سازی را با کمک تجارت الکترونیک فرامرزی در پیش گرفته‌اند که می‌تواند به آنان کمک کند به‌طور مستقیم به مصرف‌کنندگان خارج از کشور دسترسی پیدا کنند.
 
تا پایان ماه آگوست، لینزی هوم(Linsy Home)، یک شرکت پیشرو مبلمان چینی مستقر در فوشان، استان گوانگدونگ، با استفاده از آمازون، افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی فروش در خارج از کشور را نسبت به‌مدت مشابه سال قبل مشاهده کرد.
 
یانگ شو، مدیرعامل بخش بازرگانی خارج از کشور این شرکت گفت: ما یک سیستم مدیریت داده و عرضه به‌نسبت کامل ساخته‌ایم که اهمیت زیادی برای بهبود کارایی فروش در بازارهای خارج از کشور دارد.
 
در این گزارش آمده است که فروشندگان چینی در مواجهه با محیط خارجی که به‌سرعت در حال تغییر هستند، نیازهای مصرف‌کننده را به‌دقت برآورده می‌کنند، به‌موقع پاسخ می‌دهند و به‌سرعت محصولاتی را توسعه می‌دهند که نیازهای بازار را برآورده می‌کنند.
 
یانگ خاطرنشان کرد: ما سود تکرار سریع و نوآوری هوشمندانه خود را به بازارهای خارجی گسترش داده‌ایم و محصولات مبلمان را توسعه داده‌ایم که با سناریوهای استفاده مصرف‌کنندگان خارجی سازگار است.
 
برای تسهیل توسعه صادرات چین در کانال‌های جدید، یک نمایشگاه تجاری با تمرکز بر تجارت الکترونیک فرامرزی قرار است در ماه نوامبر در گوانگژو با مشارکت بیش از ۱۵۰۰ صادرکننده چینی و بیش از ۳۰ بستر تجارت الکترونیک فرامرزی داخلی و خارجی افتتاح شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.