لبه تکنولوژی

October 28, 2022
15:41 جمعه، 6ام آبانماه 1401
کد خبر: 139819

‌آزمایشگاه مداری چین آماده پرتاب است

آژانس فضایی چین روز سه شنبه اعلام کرد:ترکیبی از منگتیان ماژول آزمایشگاه ایستگاه فضایی این کشور و موشک حامل آن لانگ مارچ -5B Y4 به سکوی پرتاب منتقل شده است.
چین طی ماه های گذشته با سرعت زیادی در حال راه اندازی، تجهیز و بهره برداری از ایستگاه فضایی اختصاصی خود در مدار زمین بوده و نخستین فضانوردان مقیم این ایستگاه نیز با موفقیت توانستند وارد آن شوند.
در این راستا روز گذشته اعلام شد: ماژول آزمایشگاه ایستگاه فضایی چین آماده استفاده بوده و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است در زمان مناسبی در آینده نزدیک به مدار فرستاده شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه، آژانس فضایی چین اعلام کرد قبل از عملیات پرتاب، فرایند بررسی عملکرد و آزمایشات مشترک طبق برنامه انجام خواهد شد.
این آژانس در بیانیه ای گفت: امکانات و تجهیزات موجود در سایت پرتاب فضاپیمای Wenchang در استان جنوبی هاینان در وضعیت خوبی قرار داشته و تمام بخش های درگیر در این ماموریت در حال انجام آماده سازی های لازم، بررسی فنی و عملیات نهایی هستند.
 
لازم به توضیح است که تجهیزات علمی به کار رفته در ماژول Mengtian، دومین جزء آزمایشگاهی ایستگاه فضایی در حال ساخت چین محسوب شده و برای مطالعه ریزگرانش و انجام آزمایش‌ هایی در حوزه های مختلف علوم از جمله فیزیک سیالات، علم مواد، علم احتراق و فیزیک بنیادی استفاده خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.