اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 30, 2022
16:34 یکشنبه، 8ام آبانماه 1401
کد خبر: 139849

رئیس سازمان فناوری اطلاعات: با راه‌اندازی کامل شبکه ملی اطلاعات قطعی اینترنت نداشتیم

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: در ماه‌های اخیر با راه‌اندازی کامل شبکه ملی اطلاعات به‌هیچ‌وجه قطعی اینترنت را شاهد نبودیم.
محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات در جلسه هم‌اندیشی مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها گفت: در این دولت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند راه‌اندازی شد و این آرزوی دیرینه که نزدیک به دو دهه است که قصد انجام آن را داشتیم، محقق شد. این پنجره بهانه‌ای است که دستگاه‌ها در یک نقطه تحت نظر مردم باشند.
 
وی افزود: خوشبختانه در ماه‌های اخیر با راه‌اندازی کامل شبکه ملی اطلاعات به‌هیچ‌وجه قطعی اینترنت را شاهد نبودیم و سامانه‌های بانکی، خرید، حمل‌ونقل و… برای پاسخگویی به نیاز مردم، لحظه‌ای قطع نشد.
 
خوانساری با اشاره به وضعیت خدمات دهی خوب پلتفرم‌های داخلی تصریح کرد: در روزهای اخیر تعداد کاربران پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی به‌شدت رشد کردند و این حکایت از استقبال کاربران از پلتفرم‌های داخلی دارد و آن‌ها نیز تا حدود زیادی توانسته‌اند کمبودهای احتمالی را جبران کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.