تبلت

تلفن همراه

October 31, 2022
9:01 دوشنبه، 9ام آبانماه 1401
کد خبر: 139859

پورت USB-C آیپد 10 سرعتی پایین‌تر از سایر آیپدها و مشابه لایتنینگ دارد

اگرچه اپل برای نسل دهم آیپد به سراغ پورت USB-C رفته، اما طبق بررسی‌‌ها، سرعت آن تفاوتی با پورت لایتنینگ ندارد.
اپل آیپد 10 را با تغییرات زیادی نسبت به نسل قبلی‌اش روانه بازار کرده که یکی از این تغییرات، استفاده از پورت USB-C بجای لایتنینگ است. اما برخلاف انتظار، سرعت این پورت جدید تفاوتی با لایتنینگ ندارد.
 
در حال حاضر تمام آیپدهای اپل به USB-C مجهز شده‌اند؛ پورتی که نه تنها با اکثر محصولات اندرویدی و لپ‌تاپ‌ها مشترک است، بلکه سرعت بالاتری را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته اپل برای نسل دهم آیپد رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است.
 
پورت USB-C آیپد 10 سرعت پایینی دارد
طبق بررسی وب‌سایت ورج، سرعت پورت USB-C نسل دهم آیپد تفاوتی با USB 2.0 ندارد و برای انتقال دیتا برابر 480 مگابیت بر ثانیه است. بنابراین با وجود اینکه اپل برای جدیدترین آیپد خود به سراغ پورت USB-C رفته، اما سرعت آن در انتقال اطلاعات تفاوتی با نسل نهم با پورت لایتنینگ ندارد.
 
اپل برای تمام آیپدها از پورت USB-C استفاده کرده و آن‌ها سرعت بالاتری نسبت به آیپد 10 دارند. آیپد پرو M1 و مدل‌های جدیدتر با تاندربولت 3 سازگار هستند و سرعت انتقال دیتا در آن‌ها به 40 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. نسل پنجم آیپد ایر می‌تواند اطلاعات را با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه منتقل کند و این سرعت در نسل چهار آیپد ایر و جدیدترین آیپد مینی به 5 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.
 
اپل در برگه مشخصات نسل دهم آیپد اشاره‌ای به سرعت پایین‌تر پورت USB-C آن نکرده، اما بررسی‌ها این موضوع را تایید می‌کند. اگرچه بسیاری از کاربران در دنیای واقعی متوجه این تفاوت سرعت نخواهند شد، اما در هر صورت باید به مشتریان چنین موضوعی اطلاع داده شود.
 
آیپد جدید با قیمت پایه 449 دلار روانه بازار شده و از نمایشگر بزرگتر 10.9 اینچی، حاشیه‌های باریک اطراف نمایشگر نسبت به نسل نهم، حذف دکمه هوم و انتقال تاچ آیدی به درون دکمه پاور در فریم و تراشه A14 Bionic بهره می‌برد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.