لبه تکنولوژی

October 31, 2022
9:09 دوشنبه، 9ام آبانماه 1401
کد خبر: 139865

بزرگترین هواپیمای جهان یک وسیله نقلیه مافوق صوت را به آسمان برد

سازنده بزرگترین هواپیمای جهان، برای نخستین بار یک نمونه اولیه وسیله هوایی مافوق صوت «تالون» را به آسمان برد.
به گزارش اسپیس، استراتولانچ، هواپیمای عظیم Roc که طول بال آن به اندازه یک زمین فوتبال است، وسیله «تالون-A» را به آسمان صحرای مجاوه در کالیفرنیا برد.
 
«تالون-A»یک وسیله نقلیه مافوق صوت کاملاً قابل استفاده مجدد است که توسط استراتولانچ ساخته شده است. این وسیله نقلیه که قبلاً به عنوان وسیله نقلیه آزمایشی Hyper-A شناخته می شد، برای دسترسی بیشتر به تست های مافوق صوت، ارائه یک بستر آزمایشی قابل اعتماد برای تحقیقات و آزمایش های مافوق صوت و پشتیبانی از ماموریت های عملیاتی طراحی شده است.
براندون وود نائب رئیس بخش برنامه ها و عملیات های استراتولانچ در یک تله کنفرانس خبری گفت: این نخستین پرواز آزمایشی یکپارچه سیستم پرتاب تالون است. ما نسبت به این عملیات پیشرفت می کنیم و به طور حتم پروازهای بیشتری برای بستر مافوق صوت مان انجام می دهیم.
 
هواپیمای Roc استراتولانچ همراه نمونه اولیه وسیله پرتاب تالون ۸ متری از مقری در صحرای مجاوه به هوا پرواز کرد. طی این عملیات تالون به بخش مرکزی هواپیما متصل شد. پرواز مذکور بیش از ۵ ساعت طول کشید و طی آن هواپیما به ارتفاع بیش از ۷ هزار متری زمین رفت.
 
طبق بیانیه شرکت این عملیات به طور کامل موفقیت آمیز بوده است.
این شرکت مشغول توسعه ای از مجموعه ای از وسایل پرتاب تالون به عنوان بستر آزمایشی برای پروازهای مافوق صوت است که سرعت آنها به ۶ ماخ یا ۶ برابر سرعت صوت می رسد. پرواز تالون-A در حقیقت هشتمین پرواز هواپیمای استراتولانچ اما نخستین عملیات وسیله پرتاب به حساب می آید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.