تلفن همراه

گوشی

October 31, 2022
9:29 دوشنبه، 9ام آبانماه 1401
کد خبر: 139873

تنها کورسوی امید در بازار تلفن هوشمند

اپل در میان پنج فروشنده بزرگ تلفن هوشمند جهان، تنها شرکتی بود که در سه ماهه سوم امسال روندی خلاف کاهش دو رقمی فروش بازار پیش گرفت و افزایش فروش آیفون را گزارش کرد.
 
آمار شرکتهای تحقیقاتی Canalys و کانترپوینت نشان داد سامسونگ الکترونیکس که بازیگر رده اول در بازار جهانی است، با کاهش هشت درصدی فروش در سه ماهه منتهی به ماه سپتامبر روبرو شد و تنها ۶۴ میلیون دستگاه گوشی فروخت. فروش هر کدام از برندهای چینی اوپو و ویوو، حداقل ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد. تقاضای ضعیف در چین که سامسونگ هفته گذشته، عامل کاهش فروش قطعات تلفن این شرکت اعلام کرد، امسال کل صنعت تلفن هوشمند را متاثر کرده است.
 
شرکت شیائومی به دلیل حضور بین‌المللی گسترده‌تر، ضربه شدیدتری از رقیبانش دید. فروش آیفون که جدیدترین نسل آن روزانه بازار شده است، اندکی افزایش داشت و به رشد دو درصدی فروش اپل کمک کرد.
 
مدلهای گران‌تر، تنها بخشی از بازار تلفن هوشمند هستند که در برابر رکود، منعطف مانده‌اند و طبق گزارش شرکت Canalys، قدرت اپل در این بخش، کمک کرده است بهترین سهم سه ماهه تاکنون را کسب کرده و فاصله خود با سامسونگ را کم کند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت کره‌ای در سه ماهه سوم، گوشی‌های تاشوی جدیدی را عرضه کرد که سبد محصول این شرکت را با مدل‌های پیشرفته‌تر، بهبود بخشید. جائه لی یونگ، هفته گذشته به عنوان رئیس هیات مدیره اجرایی سامسونگ الکترونیکس منصوب شد. این غول فناوری کره‌ای، روی گوشیهای تاشو برای رشد کسب و کار تلفن هوشمند راکد خود حساب می‌کند.
 
طبق آمار شرکت تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ، فروش جهانی تلفن هوشمند در سه ماهه سوم ۱۲ درصد کاهش یافت و به ۳۰۱ میلیون دستگاه رسید. فروش در سه ماهه دوم برای نخستین بار از زمان آغاز بحران پاندمی کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۰، به رقم پایین‌تری نزول کرد و این صنعت در مسیر ثبت کاهش سالانه گام برمی‌دارد. فروش تلفن هوشمند در ۹ ماهه امسال حدود ۹۲۱.۹ میلیون دستگاه بوده و بعید است از آمار ۱.۳۹ میلیارد دستگاه در سال ۲۰۲۱ عبور کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.