سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 1, 2022
7:27 سه شنبه، 10ام آبانماه 1401
کد خبر: 139917

تراشه‌سازان کره جنوبی بد آوردند

فروش جهانی تراشه برای نخستین بار از اوایل سال ۲۰۲۰، کاهش پیدا کرد که یک بدبیاری برای اقتصاد کره جنوبی است.
 
انجمن صنعت نیمه‌رسانای مستقل در واشنگتن اعلام کرد فروش جهانی نیمه رساناها در سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش یافت. طبق آمار رسمی کره جنوبی، در همین ماه، تراشه سازان کره‌ای ۳.۵ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته تولید کردند که در مقایسه با کاهش ۰.۱ درصدی در ماه اوت، منفی‌تر بود.
 
نیمه رساناها، بزرگترین منبع درآمد اقتصاد کره جنوبی هستند که سه ماهه قبلی، با افت ارزش وون و افزایش کسری تجاری و ضعیف شدن تقاضای مصرفی برای صادرات فناوری این کشور، دچار کندی شد.
 
تقاضا برای تراشه، معمولا دوره‌های رونق و رکود ردارد و رکود اخیر، به نگرانی سیاست گذاران کره‌ای که تلاش می‌کنند آسیب اقتصادی را کمتر کنند، افزوده است.
 
تسهیل و تشدید قرنطینه‌های کووید در چین، جنگ روسیه در اوکراین و تنش‌های تجاری میان پکن و واشنگتن، درآمد تولیدکنندگان تراشه کره‌ای نظیر سامسونگ الکترونیکس را تحت تاثیر قرار داد و باعث کاهش سود خالص این شرکت در سه ماهه سوم شد. سامسونگ در گزارش درآمدهای مالی خود اعلام کرد انتظار دارد تقاضا حداقل تا نیمه دوم سال ۲۰۲۳ بهبود پیدا کند.
 
طبق آمار رسمی کره جنوبی، رشد موجودی تراشه بالا مانده و در سپتامبر به ۵۴.۷ درصد رسید. ارسال تراشه از کارخانه‌ها، نشانه‌های ثبات داشت و تنها ۰.۹ درصد در مقایسه با سپتامبر گذشته کاهش یافت.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، مجموع تولید صنعتی کره جنوبی در سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۰.۸ درصد رشد کرد که کمتر از برآورد یک درصد توسط اقتصاددانان بود. این کاهش ماه قبل ۱.۸ درصد و شدیدتر از پیش بینی کاهش ۰.۸ درصدی بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.