فناوری اطلاعات

November 4, 2022
16:12 جمعه، 13ام آبانماه 1401
کد خبر: 140028

واقعیت افزوده (AR) به کمک فروشگاه‌های اینترنتی می‌آید

همکاری جدید شرکت آمازون و اسنپ به مشتریان امکان می‌دهد پیش از خرید عینک آن را به صورت مجازی امتحان کنند. کاربران اسنپ‌چت با استفاده از قابلیت واقعیت افزوده این شرکت می‌توانند هزاران عینک موجود در آمازون را بدون مراجعه به فروشگاه روی صورت‌شان امتحان کنند.
این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد عینک‌های موجود در فروشگاه مد آمازون را از طریق اپلیکیشن اسنپ امتحان کنند. آمازون با این همکاری قصد دارد تعداد بیشتری از مشتریان اینترنتی را جذب خود کند.
 
اسنپ‌چت با بیش از ۳۶۳ میلیون کاربر فعال روزانه بستر خوبی برای دسترسی به مشتریان بالقوه محسوب می‌شود و این همکاری می‌تواند استفاده از واقعیت افزوده در بحث بازاریابی و فروش را وارد مرحله جدیدی کند.
 
اسنپ سال‌ها روی پلتفرم واقعیت افزوده لنز سرمایه‌گذاری کرده است. ماه گذشته این شرکت در گزارش درآمدی سه‌ماهه سومش گفت، بیش از ۲۵۰ میلیون نفر روزانه از واقعیت افزوده در این اپلیکیشن استفاده کنند.
 
ایوان اسپیگل، مدیرعامل اسنپ، در تماس مربوط به گزارش درآمدی گفت: «محصولات و خدمات واقعیت افزوده ما تاثیر بسزایی بر استفاده کاربران از خدمات‌مان برای خرید، بازی، یادگیری، اکتشاف و سرگرمی دارد. ما در این سه‌ماهه چندین همکاری ارزشمند را آغاز کردیم و تجربیات نوین AR و قابلیت‌های تازه واقعیت افزوده را به لنز استودیو آوردیم.»
 
واقعیت افزوده در آمازون و برنامه‌های آینده این شرکت نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. ماگ اردیریک دوگان، نماینده مد آمازون، در بیانیه‌ای گفت: «میلیون‌ها مشتری در بخش‌های مختلف فروشگاه از تکنولوژی خرید با واقعیت افزوده آمازون استفاده می‌کنند و امتحان مجازی عینک یکی از قابلیت‌های مورد علاقه آنهاست. ما از همکاری با اسنپ برای توسعه فروش از طریق AR و دسترسی به نسل جدید مشتریان دیجیتالی خرسندیم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.