فناوری اطلاعات

November 5, 2022
11:56 شنبه، 14ام آبانماه 1401
کد خبر: 140043

سلطانی: رشد اقتصادی کشور وابسته به توسعه فناوری های نوین ارتباطی است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: توسعه فناوری های نوین ارتباطی یکی از مهم ترین عوامل رشد اقتصادی کشور است و نقش بسزایی را در فرآیند جهانی شدن ایفا می کند.
به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه یزد، مجید سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در جریان سفر استانی خود به یزد در دیدار با مدیران مخابرات این منطقه با اشاره به طرح توسعه فیبرنوری (نجما) افزود: اجرای طرح نجما در مناطق و ارایه سرویس باند پهن بر این بستر مشکلات مخابراتی در استان ها را بهبود می بخشد.
 
وی افزود: با توجه به اینکه اولویت شرکت مخابرات ایران در سال جاری توسعه فیبر نوری در استان ها است، امیدواریم که شرایط برای اجرای این طرح در تمامی استان ها مهیا شود.ثابت ماندن تعرفه خدمات شرکت مخابرات ایران در طول سالیان گذشته منجر به زیان‌ده شدن این شرکت شده است و به گفته رئیس هیات مدیره مخابرات، در سال مالی ۱۴۰۰ زیان مخابرات از ۲ هزار میلیارد تومان عبور کرده است.
 
سلطانی از دیگر مباحثی که در این نشست به آن اشاره کرد تغییر تعرفه تلفن ثابت بود که اظهار داشت: نگهداری خطوط تلفن برای مخابرات هزینه دارد که این تعرفه از سال ۱۳۸۸ ثابت مانده و چرخ توسعه شرکت مخابرات ایران را کند کرده است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در ادامه به توضیحاتی در باره طرح جامع نیروی انسانی در استان ها پرداخت و افزود: با توجه به بازنشسته شدن نیروی های شاغل در مناطق، هر استان می تواند بر اساس چابکی و کاهش هزینه های انسانی و نیز بالا بردن بهروری سازمان، طرح جامع نیروی انسانی را به شرکت مخابرات ارائه دهد.
 
در این نشست مدیران مشکلات و مسائل خود را پیرامون حوزه مربوطه ی خود از جمله مسائل مالی ، مطالبات، نیروی پیمانکاری، نصب تجهیزات و غیره بیان کردند که مهندس سلطانی به این سئوالات پاسخ گفت.
 
سلطانی را در این سفر رضا خلیلی معاون شبکه، مهدی حیدری زاده مشاور مدیر عامل در مناطق مخابراتی و محمد رضا بید خام مدیر کل ارتباطات و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران همراهی می‌کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.