لبه تکنولوژی

November 5, 2022
12:42 شنبه، 14ام آبانماه 1401
کد خبر: 140046

نسل دوم سگ رباتیک قابل هک Mini Pupper با قابلیت‌های بهبودیافته‌ای در دست توسعه است

این سگ رباتیک هم اکنون در حال جذب سرمایه توسعه خود است و احتمالا در فوریه سال 2023 عرضه خواهد شد.
سال گذشته، استارتاپ مستقر در هنگ کنگ MangDang از یک سگ رباتیک چهارپای کوچک قابل هک به نام Mini Pupper برای برنامه نویسان رونمایی کرده بود. حالا این تیم از نسل دوم ربات خود رونمایی کرده‌اند که نسبت به قبل بسیار بهبود یافته است.
 
مانند قبل، بالای این سگ رباتیک دارای سطحی صاف است که می‌توان روی آن موارد اضافی اختیاری از جمله لیدار (LiDAR) یا ماژول‌های دوربین سه بعدی متصل کرد، اما این بار در مقایسه با نسخه قبلی، به جای 150 گرم، می‌تواند 200 گرم محموله اضافی را با خود حمل کند.
 
ویژگی‌های بهبودیافته سگ رباتیک Mini Pupper 2
علاوه بر این، نسل اول ربات از مغزهای پردازشی Raspberry Pi 4B بهره می‌برد، اما Mini Pupper 2 به ماژول Pi Compute 4 و میکروکنترلرهای Arduino مجهز شده است. همچنین توسعه‌دهندگان قصد دارند که پشتیبانی از سیستم عامل جدید ROS2 را نیز در کنار اوبونتو و ROS1 برای این سگ رباتیک فراهم کنند.
سگ ربات جدید همچنین از کنترل حلقه بسته برای ارائه عملکردی هوشمندتر بهره می‌برد و اکنون با یک اپلیکیشن موبایل می‌تواند کار کند. نمایشگر LCD قرار گرفته در جلوی آن همچنان می‌تواند عبارات متحرکی را نمایش دهد، اما حسگر لمسی، میکروفون و بلندگو از جمله موارد جدیدی Mini Pupper 2 هستند.
 
علاوه بر این، اکنون هر پا این ربات دارای میکروکنترلر اختصاصی خود است که بر سه سروو ارتقا یافته نظارت می‌کنند. همچنین نسخه پرو دارای سیستم بازخورد موقعیت، سرعت و گشتاور از هر سروو است، در حالی که نسخه معمولی سگ رباتیک فقط از سیستم بازخورد موقعیت بهره می‌برد.
ربات قابل هک توسط یک باتری 1000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌شود اما اکنون می‌توان از یک آداپتور برق خارجی نیز استفاده کرد که برای عملیات توسعه و اشکال زدایی آن مفید است.
 
Mini Pupper 2 هم اکنون در Kickstarter در حال جمع‌آوری بودجه تولید خود است و حامیان می‌توانند نسخه استاندارد کاملا مونتاژ شده آن را با قیمت 549 دلار تهیه کنند. همچنین مدل پرو کاملا مونتاژ شده آن با قیمت 649 دلار فروخته می‌شود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، انتظار می‌رود که این دستگاه در فوریه 2023 عرضه شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.